autóteszt

Sivatagi teszt 25 000 kilométeren keresztül

2016.10.13.

Ötven mérnök és negyven gépkocsi áll készen arra, hogy egy 25.000 kilométeres, 80 tesztet magában foglaló speciális felmérést végezzen Dél-Spanyolország sivatagi régiójában, ahol árnyékban nem ritka a 45 fokos nappali hőmérséklet sem.

Ez egy szélsőséges időjárási viszonyok közötti nyári tesztelés, ami a világon az egyik legkomolyabb teljesítményt követelő vizsga az autók számára. Egy igazi három hetes "újonc kiképzőtábor", amely három hétig tart, és ahol a SEAT Atecá-n van a sor, hogy bemutassák: valójában milyen jellegű szélsőséges teszteknek vetik alá a gépkocsit.

Íme, néhány példa:

Lejtmenet teszt:

Ez a teszt lejtmenetben ellenőrzi a kipörgésgátlót, egészen a 35 %-os lejtőn is kipróbálva a gépkocsit. Egyúttal azt is megnézik, hogyan viselkedik a lejtmenet asszisztens, így ezen az etapon a fékpedál használata nélkül, a technika által ellenőrzötten lezajló lejtmenetet tesztelik, illetve az ABS rendszer automatikus bekapcsolását is ellenőrzik.

Vontatást ellenőrző teszt:

Amikor utánfutót vontatunk, nagyobb a kockázata annak, hogy a gépkocsi felett elveszítjük az ellenőrzést. Ez a teszt ellenőrzi a vontatás stabilizátor programot, ez a rendszer segíti a gépkocsit stabilan tartani akkor is, amikor utánfutót vontat.

Zajteszt:

Egy átlagos gépkocsi több, mint 3000 alkatrészből áll, így azt is tesztelik, hogy  minden alkatrész tökéletes összhangban működik-e , és ne okozzon semmilyen, az utasokat zavaró zajt, bármilyen útfelületen vagy körülmények között  halad is a gépkocsi.

Porbeáramlási teszt:

A felvezető autó a sivatagon áthajtva nagy porfelhőt hagy maga után, az ezt közvetlenül követő autón tesztelik a légszűrő élettartamát.

Murvás teszt:

A gépkocsikat 3000 kilométeren át vezetik speciális murvás, kavicsos úton annak érdekében, hogy a kavicsok felverődése által keltett hatásokat elemezhessék az alvázon, a sárvédőkön, valamint az ütközők külső és alsó részein. A teszt célja az, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy a gépkocsi minden alkatrésze betölti szerepét az autó teljes élettartamának során.

A gépkocsikat a majdnem egy hónapos tesztek során elvégzett 80 ellenőrzéssel a hátuk mögött minden lehetséges konfigurációban kipróbálták, így semmit sem hagytak a véletlenre. A mérnökök és technikusok százai által az egész világon megejtett szélsőséges teszteknek köszönhetően az autóvezetők nyugodtan hátradőlhetnek és biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen útfelületen megbízhatóan vezethetik a gépkocsit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.27
A kétszeres világbajnok eddig 13 gyorsaságiból 12-t nyert meg, és fölényesen vezet egy nappal a....
2025.04.27
Kigyulladt egy személyautó trélere az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán, Balástya....
2025.04.26
Több mint négymillió utassal zárult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első negyedéve. ..
2025.04.26
Elképzelhetetlenül gazdag a termékpalettája az egyre nagyobb tekintélynek örvendő Sanghaji....
2025.04.26
A tavalyi idényben megszerzett újonc bajnoki cím után idén az összetett pontverseny élére tör....
2025.04.26
Burgenlandban az elmúlt öt évben több mint 12 000 nyúl pusztult el az utakon. Az Osztrák....
2025.04.26
A BMW a világ legnagyobb nemzetközi autószalonján rántotta le a leplet új nagyteljesítményű....
2025.04.26
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.26
A 2024-es győzelem után a MINI John Cooper Works és a Bulldog Racing 2025-ben is visszatér a Zöld....
2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....