autóteszt

Sivatagi teszt 25 000 kilométeren keresztül

2016.10.13.

Ötven mérnök és negyven gépkocsi áll készen arra, hogy egy 25.000 kilométeres, 80 tesztet magában foglaló speciális felmérést végezzen Dél-Spanyolország sivatagi régiójában, ahol árnyékban nem ritka a 45 fokos nappali hőmérséklet sem.

Ez egy szélsőséges időjárási viszonyok közötti nyári tesztelés, ami a világon az egyik legkomolyabb teljesítményt követelő vizsga az autók számára. Egy igazi három hetes "újonc kiképzőtábor", amely három hétig tart, és ahol a SEAT Atecá-n van a sor, hogy bemutassák: valójában milyen jellegű szélsőséges teszteknek vetik alá a gépkocsit.

Íme, néhány példa:

Lejtmenet teszt:

Ez a teszt lejtmenetben ellenőrzi a kipörgésgátlót, egészen a 35 %-os lejtőn is kipróbálva a gépkocsit. Egyúttal azt is megnézik, hogyan viselkedik a lejtmenet asszisztens, így ezen az etapon a fékpedál használata nélkül, a technika által ellenőrzötten lezajló lejtmenetet tesztelik, illetve az ABS rendszer automatikus bekapcsolását is ellenőrzik.

Vontatást ellenőrző teszt:

Amikor utánfutót vontatunk, nagyobb a kockázata annak, hogy a gépkocsi felett elveszítjük az ellenőrzést. Ez a teszt ellenőrzi a vontatás stabilizátor programot, ez a rendszer segíti a gépkocsit stabilan tartani akkor is, amikor utánfutót vontat.

Zajteszt:

Egy átlagos gépkocsi több, mint 3000 alkatrészből áll, így azt is tesztelik, hogy  minden alkatrész tökéletes összhangban működik-e , és ne okozzon semmilyen, az utasokat zavaró zajt, bármilyen útfelületen vagy körülmények között  halad is a gépkocsi.

Porbeáramlási teszt:

A felvezető autó a sivatagon áthajtva nagy porfelhőt hagy maga után, az ezt közvetlenül követő autón tesztelik a légszűrő élettartamát.

Murvás teszt:

A gépkocsikat 3000 kilométeren át vezetik speciális murvás, kavicsos úton annak érdekében, hogy a kavicsok felverődése által keltett hatásokat elemezhessék az alvázon, a sárvédőkön, valamint az ütközők külső és alsó részein. A teszt célja az, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy a gépkocsi minden alkatrésze betölti szerepét az autó teljes élettartamának során.

A gépkocsikat a majdnem egy hónapos tesztek során elvégzett 80 ellenőrzéssel a hátuk mögött minden lehetséges konfigurációban kipróbálták, így semmit sem hagytak a véletlenre. A mérnökök és technikusok százai által az egész világon megejtett szélsőséges teszteknek köszönhetően az autóvezetők nyugodtan hátradőlhetnek és biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen útfelületen megbízhatóan vezethetik a gépkocsit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....