SEAT
A SEAT a közelmúltban nagyszabású roadshow kampányt szervezett, melynek betétállomásaként a hazai autós újságírók is kipróbálhatták a márka exkluzív felszereltségű modelljeit. A demonstráció és a mellé társuló rapid tesztek egyértelmű bizonyságot adtak arról, hogy a márkának sikerült átlépnie saját árnyékát.
"A roadshow csapattagjai"
A márka megkopott reputációja mára teljes fényében tündököl. A SEAT újkori sikersztorija az Ateca piacra lépésével vett felfelé ívelő irányt. A modell megjelenése nemcsak egy új kategóriát jelentett a kínálatban, hanem egy teljesen új dizájn alapjait is letette. A siker jótékony hatása meggyújtotta a modelloffenzíva végén a kanócot és szinte egymást érték az új és megújuló szériák. A SEAT tabula rasa-ja mára átlagosan 20 százalékos piaci növekedést eredményezett világszerte. Pestiesen szólva ezt fejelte meg további 20 százalékkal a hazai importőr, ami minden előzetes várakozást felülmúlt. Ezzel a tranzakcióval az év első nyolc hónapjában SEAT elérte, a teljes tavalyi évi értékesítését.
Papp Zoltán a SEAT márkevezetője
„Büszkék vagyunk az idei eredményeinkre – nyilatkozta Papp Zoltán a SEAT márkavezetője – annál is inkább, mert korábban az értékesítés jelentős részét alapvetően az IBIZA adta, addig idén ez a trend megfordult, és egy kategóriával feljebb lépve immáron a LEON a legnagyobb példányszámban eladott modellünk, míg második az ARONA, majd az ATECA következik, az IBIZA pedig jelenleg a negyedik pozíciót tudhatja magáénak a márkán belül. Érdekesség, hogy a LEON és az ARONA értékesítése az összes értékesített darabszám több mint 60 százalékát jelenti, míg az ATECA és IBIZA tudhat magáénak a további 20 százalékot.
Az év második felére a WLTP szabályozás miatt némi visszaesés várható az értékesítésben, de várhatóan a legfontosabb modell-motor-váltó kombinációkra hamarosan megérkeznek a dokumentumok, és az autók ismét rendelhetők lesznek a konfigurátorban. Ezzel együtt az év végéig tudjuk tartani a 30 százalékos fejlődést a tavalyi számainkhoz képest.”-tette hozzá a márkavezető.
Tarraco még "álruhában"
A SEAT modelloffenzívája tehát tovább folytatódik, melynek következő új tagja a TARRACO lesz, ami a szeptemberi bemutatója után jövő februárban indul el hódító útjára. Ezt követően a gyári prognózis szerint félévente mutatnak majd be egy-egy új vagy megújult modellt.
300 lóerő, összkerékhajtás - Atcea Cupra
Az idén önálló márkává váló Cupra első üdvöskéje is hamarosan debütál. Némileg sorszerű, hogy ennél az új márkánál is az Ateca lesz az úttörő modell. A kigyúrt terepes a maga 300 lóerejével a legizmosabb SUV lesz a kategóriában, így nem csak dagonyázni lehet majd az Ateca Cuprával, hanem aszfaltot szaggatni is.
És, ha már az utak szóba kerültek, akkor mindenképpen meg kell említeni, hogy a SEAT is elindul a zöld úton. Első lépcsőben jövőre a megújult Leon is kap plug-in-hibrid hajtásláncot, egy évvel később pedig a márkapalettán megjelenik a teljesen elektromos verzió is - előzetes hírek szerint -500 kilométeres hatótávolsággal.