Shell
A Ferrari egy valódi feltámadást mutatott be idén a rosszul sikerült tavalyi szezont feledtetve a 2. helyet szerezték meg a világbajnokságon, és eddig már 3 győzelmet is bezsebelhettek Sebastian Vettel révén.
A fejlődés nagyrészt az újratervezett 1,6-os turbómotornak köszönhető, de nem csak a belső alkatrészek, hanem az üzem- és kenőanyag optimalizálásának is. Év közben a motorfejlesztéssel összhangban a Shell további 5 új üzemanyagot fejlesztett ki a Scuderia számára.
„Mindig is azt terveztük, hogy agresszíven fogunk fejleszteni a Ferrarival közösen, és ez a hozzáállás öt új üzemanyag-formulát eredményezett az év során” – nyilatkozta az Autosportnak Guy Lovett, a Shell innovációs menedzsere. „Mindent egybevetve a Ferrari idén tapasztalható fejlődésének a 25 százalékát a mi üzem- és kenőanyagaink szolgáltatták, ami jelentős részesedés. A való életben ez körönként 0,5 másodperc gyorsulásnak felel meg, ami egy átlagos versenytávon 30 másodperc előny” – tette hozzá.
Egy átlagos évben 1-4 új üzemanyagot fejlesztünk ki a szezon közben, de ennél semmiképp sem többet. Idén azonban a szabályok lehetővé tették a szezon közbeni motorfejlesztést, ezért mi is folyamatosan a Ferrari fejlesztéseihez tudtunk igazítani az üzemanyagot, minden fejlesztési lépcső után” – tette hozzá.
Jövőre ismét lehetőség lesz a fejlesztésre, emiatt ismét benzin- és olajháború alakulhat ki a beszállító olajcégek között. „Technikai nézőpontból nagyon izgalmas, hogy a szabályok nyitottak maradtak, mivel ez sok lehetőséget ad nekünk arra, hogy bebizonyítsuk rátermettségünket és a technikai tudásunkat. Javítottunk a Ferrarival kialakított munkamódszerünkön is, és jövőre is agresszív fejlesztéseket tervezünk” – fejezte be a Shell vezetője.