Sebestyén Péter
Tavaly ilyenkor még bizonytalan voltál a jövődet illetően, aztán jóra fordultak a dolgok, és idén, bár nem teljes szezont mentél, mégis egy kiemelkedő csapat színeiben versenyezhettél. Milyen volt ez a 9 versenyhétvége?
Igen, tavaly ilyenkor még nem tudtam mit tartogat a jövő, de biztos voltam benne, hogy végül jóra fordulnak a dolgok, hiszen az OXXO Racing mellettem állt és tudtam, hogy azon dolgoznak, hogy még profibb körülmények között versenyezhessek. Ekkor érkezett meg a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. és tehetségkutató programjuk, ami új ajtókat nyitott meg számomra. Nagyon jó volt ez az év az összes nehézségével együtt úgy érzem, sokat fejlődtem és szintet léptem. A szezonzárón a Covid teszten odajött hozzám az egyik ikonikus Superbike versenyző, Chaz Davis és mondta, hogy milyen jól megyek idén. Nekem ez megerősítést adott abban, hogy jó úton haladok és aki benne van ebben a világban az látja ezt. Viszont tény, hogy a konstans TOP10-ből a konstans TOP5-be lépés már tényleg nagyon kicsi dolgokon múlik, de azt gondolom az idei tapasztalatokkal sokkal tisztábban látom, mi kell ahhoz, hogy stabilan és folyamatosan az élbollyal menjek.
Melyik volt a legjobb és legrosszabb élményed az évben?
A legjobb egyértelműen az argentin hétvége volt, ahol azonnal ráéreztünk, mire van szükség, és magabiztosan tudtam menni, ráadásul végre sikerült egy kiemelkedőbb eredményt is elérni. A legrosszabb az volt, amikor nem tudtunk előre lépni, és nem jöttünk rá, miért nem jó tempó, és min kellene változtatni a motoron. A legrosszabb mindig az, ha nem tudod, mi a baj. Ha mindent beleadsz, azt érzed, jól mész, és mégis valahogy a középmezőnyben találod magad.
Láthatóan év vége felé már sokkal erősebb voltál a pénteki edzéseken is. Mit gondolsz, kellett ez a pár verseny, hogy összecsiszolódjatok a csapattal, a mérnökökkel?
Mindenképpen, bár nyilván én törekedtem rá, hogy minél gyorsabban behozzam a lemaradást. Tény, hogy ez egy elit liga, itt rengeteget számítanak a tesztek, a téli motorozás, mindaz, ami eddig nekem még nem tudott összeállni, mert napról napra éltük. Hiába van egy jó motor, meg kell találni azt a beállítást, ami nekem is fekszik, és ez aprólékos munka.
Hogyan értékeled a szezont, másképp csinálnál valamit?
Próbálom magam mindig minden tekintetben fejleszteni, így azt gondolom, a nehézségek is rengeteget adtak hozzá a motorozásomhoz. Amikor csatlakoztam a csapathoz, titkon még teljesen más elvárásaim voltak (főleg az eredmények tekintetében), de aztán rájöttem, hogy ezen a színvonalon időt kell hagyni a dolgoknak. Én azt gondolom, mindent megtettem, ha néha voltak is hibák, azok kellettek. Amikor volt rá lehetőségem kockáztattam, amikor felesleges lett volna, akkor nem. Másképp semmit nem csinálnék, de már tudom, miben kell változtatnom.
Azért ez egy megterhelő szezon volt, főleg az összesűrített versenynaptár miatt. Mennyit fogsz most pihenni?
Hát 1-2 nap. Valójában talán a december, ami valamivel lazább lesz, de szeretnék a tél folyamán minél többet motoron lenni, úgyhogy remélem, jövő héten már Czuni Lacinál crossozhatok!
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!