WRC

Sébastien Loeb stílusosan tért vissza a rali vb-re a Monte Carlo-ralin

2022.02.15.

A kilencszeres világbajnok az M-Sport új Puma Rally1-es hibrid autóját vezette győzelemre, és idén más versenyeken is indulhat a versenyképes Forddal.

Az M-Sport előzetes montés nevezésén négy autó szerepelt, és a csapat, a pilóta és a Red Bull közötti tárgyalásokat követően nem sokkal a futam előtt vált hivatalossá, hogy Loebé lesz a negyedik Puma. A francia legenda így egy csapatban versenyezett Gus Greensmith-szel, Craig Breennel és Adrien Fourmaux-val.

Ez már az ötödik Monte-Carlo-i kiruccanása volt Loebnek azóta, hogy 2012 végén visszavonult a teljes szezonos WRC-versenytől. Legutóbb 2020-ban versenyzett a hercegségben egy Hyundai i20 Coupé WRC-vel. 2013-ban és 2015-ben korábbi sikercsapatával, a Citroënnel indult, és első alkalommal nyert is beugróként, aztán 2019-ben is ott volt a rajtnál.

„Még mindig élvezem, ha néha versenyezem a rali-vb-n” – mondta Loeb. „Nagy élvezet vezetni ezeket a WRC autókat. „Lehetőségem volt visszatérni. Kipróbáltam az új Fordot, és tetszett. Az új hibrid technológia és az autó kiváló egyensúlya miatt egész jónak találtam a vezetést. Így hát azt mondtam: miért ne vállalnék be pár versenyt?”

Idén szabályrendszert vezettek be a WRC-ben, plug-in hibrid Rally1-es autók váltották le az 1997 óta használt (és legutóbb 2017-ben megújított) WRC autókat.

„Az előírások szigorúbbak bizonyos részleteket illetően, mint például a tömeg, a sebességváltó, a rugóutak hossza és még pár apróság” – tette hozzá. „Megvan a plusz erő a hibrid hajtástól. Az autó továbbra is gyors, nem hiszem, hogy nagy különbség lenne tempóban a régi WRC-khez képest, különösen aszfalton. Murvás tapasztalataim még nincsenek."

Loebnek ezúttal egy hölgy, Isabelle Galmiche navigált Monte-Carlóban. Ez volt az első alkalom, hogy a francia sztár régi harcostársa, a visszavonulását nemrég bejelentő Daniel Elena nélkül vezetett egy WRC-versenyen. „Nem sokat mentünk még együtt, de a múltban volt vele néhány tesztem, és a munkakapcsolat jónak bizonyult” – mondta Loeb. „Régóta ismerem, korábban is ő helyettesített, amikor Daniel nem tudott eljönni egy-egy tesztre.

Egyelőre Loeb indulása csak a január végi szezonnyitón, Monte-Carlóban volt biztos, de 2022-ben valószínűleg további WRC-versenyeken is láthatjuk majd, a legvalószínűbb a júniusi Szafari-rali Kenyában, ahol egyszer már versenyzett 2002-ben, és ötödik lett. Loeb idei WRC-s visszatérését a Prodrive tette lehetővé, a pilóta ugyanis tavaly óta a brit csapat által üzemeltetett Bahrain Raid Xtreme és X44 Extreme E csapatokban versenyez (a Dakaron és az Extreme E szériában).

„Egyetértettünk Sebbel, hogy hasznára válik néhány indulás a WRC-ben, ez végső soron segíteni fogja a dakaros és az Extreme E szerepléseit is” – mondta a Prodrive elnöke, David Richards.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....