autóteszt
Az az igazság, hogy elég nehéz bármi újat is írni az Atecáról anélkül, hogy ismétlésekbe ne bocsátkoznánk. Debütálása óta számtalan teszt és vélemény formálódott, melynek summái mind pozitív végkicsengéssel zárultak- tesszük hozzá nem véletlenül. A márka Don Quijote-ja tehát jött látott és győzött és kétségkívül elindította a Seatot a siker útján. Persze ehhez nem csak egy jól megkomponált kommunikációs stratégia kellett, hanem egy jó autó is.
A sportos karterű Ateca a Volkswgaen konszern MQB moduláris platformjára épül
És bár az Atcea le sem tagadhatná, hogy köze van a Volkswagenhez, át tudott lépni az "ódium" árnyékán és egyik legjobban szerethető kocsijává a konszern szabadidőautóinak palettáján. Az Ateca ma mindent „hoz”, amit a városi terepjáróknak hozniuk kell, és ez jól tettenérhető az eladási statisztikáin is. Van egy trendi sportos külső, tágas utas és jól pakolható csomagtér. Ehhez komforthoz integrálódik a változatos erőforrás kínálat és a modern kor vezetéstámogató asszisztenciái valamint a már elengedhetetlen kommunikációs és multimédiás rendszerek arzenálja is.
Kompromisszumok nélküli családi SUV
Az Xcellence Wave a legmagasabb felszereltségi szint az Ateca modellszortimentjében. Itt érdemes megjegyezni, hogy kínálati paletta e magasságban már némi „filozofikus felhangot is kapott”, ami lágy kontúrral választja szét az FR és az Xcellenece verziókat egymástól. Míg a Xcellenece a személyreszabhatóságot hívatott képviselni addig az FR verziók inkább az autó sportosabb tulajdonságait domborítja a választékban.
A motorkarakterisztika nagyon kellemes vezetési élményt nyújt. Az erőforrás 8,5 másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról100 km/órára
Tesztautónk hajtásláncában 1.4 literes 150 lóerős TSI erőforrás dolgozott ECO előtaggal. Az ECO ez esetben nem csak egy hangzatos toldalék a modellnévben, hanem tettenérhető tartalommal is bír. Ugyanis motor részterhelésnél (pl. motorfék üzemben) a két középső hengert lekapcsolja ez pedig kedvezően hat a fogyasztásra. Egyébként nagyon óvatos gázpedálmozgatással autópálya sebességnél lehet játszani ezzel a lehetőséggel és kitolni a kéthengeres üzemmódot. (De nem tagadjuk, hogy ez persze csak a móka része.) Kis szeplő a képen, hogy e technológia ellenére sem hozza a gyári értékeket, viszont a teszthét 7 literes átlagfogyasztása miatt nem kapott fekete pont a végelszámolásban, ami elsősorban a menetteljesítményének volt köszönhető.
A volkswagenes vonalvezetés azért nem tagadható le
Az 1.4 turbó aggregát elasztikus és már nagyon alacsony fordulatszámtól - 1500 ford./perc - rendelkezésünkre áll a nyomaték, és egyáltalán nem érzünk teljesítményszegénységet. A hatsebességes kéziváltó pontosan kapcsolható. A jó menetdinamikához hozzájárul az autó kedvező súlya is, ami valamivel több, mint 1200 kilogramm.
Az 510 literes raktér. Nyitása "láblendítéses" verzióval is elérhető némi felár ellenében
A SEAT-ot jellemző sportos karakter a feszes futóműben is megmutatkozik, forszírozott kanyarban egy kicsit alulkormányzottá válik. A kasztni „jóterepes” módjára nem hintázik. Szokták volt mondani – és bizony van benne igazság – hogy a szabadidőautók pályafutásuk alatt szinte sosem látnak terepet. Mi azt mondjuk, ha már valaki rászánta magát egy ilyen autó megvételére, akkor legalább egyszer próbálja ki mit is tud ez az autó extrémebb körülmények között.
A tesztautó nem volt 4x4-es, de ha valaki ezt a módozatot választja, mindenképpen tegye próbára az Ateca képességeit
Jó lehet, hogy ma már szinte kizárólag számítógép vezérelt összekerék vagy inkább tapadássegítő meghajtásokról beszélünk, de ez mit sem von le a vezetési élvezetből. Szóval például ne csak a mélygarázsból kihajtva érezzük meg a hegymeneti elindulás segítő asszisztenciáját, hanem egy domboldalon is. És itt tulajdonképpen egy hosszú felsorolásnak kellene következni, hogy mire is képes az elektronika a természet lágy ölén, de a fizikai korlátok gátat szabnak ennek.
Full LED technológia. Az irányjelzésnél a nappali fény színe megváltozik
Az Xcellence Wave felszereltségben szinte már benne van, ami szem-szájnak ingere. Természetesen alap a full LED technológia, a seatos nappali fénnyel, a sportülések Alcantara kárpittal, a részben nyitható panorámatető, és a hétféle hangulatfény, hogy adjunk az erotikára is. Egy forgókapcsoló segítségével válaszhatjuk ECO, Normál, Sport illetve Egyéni vezetői üzemmódot, illetve a 4Dirve verzióban az off-road állás is így aktiválható.
Jó, hogy a panorámatető részben nyitható
Az összkerékmeghajtás mellé társul a „havas út vezetői profil” és a lejtmenetvezérlés is. A téli csomagban pedig fűthető ablakmosó fúvókákat, Top View 4 kamerás parkoló rendszert, 8 colos érintőképernyős kijelzőt és két SD kártya olvasót is kapunk, de ez a felsorolás szintén csak ízelítő a kínálatból.
Konszolidált, jó anyagfelhasználású fedélzet és utastér
A kényelmi felszereltség mellé olyan vezetéstámogató rendszerek is társulnak, mint például gyalogos figyelő és városi vészfékező funkció és sávtartó automatika, mely utóbbi a kevésbé jól felfestett burkolati jelek ellenére is jól kordában tartja az autót.
Azért az Atecánál-nál is van némi "szemfényvesztés"
A szó jóértelmében mondva az Ateca szürke eminenciás. Aki mellette teszi le a voksát, az egy racionális döntést hoz, hiszen a modell ebben a kategóriában jó ár-értékaránnyal bír. A belépő változat lista ára valamivel 5,5 millió forint alatt van. Az általunk tesztelt legmagasabb felszereltségi szint pedig 7,6 millió forintról indul, ami egy jó piaci ajánlat.