SEAT

A SEAT 8,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során

2015.07.26.

A SEAT értékesítésében világszerte folytatódik a 2013-ban indult növekedés. A spanyol gyártó 216 500 jármű kiszállításával zárta az idei első félévet, ami 8,2 százalékos növekedésnek felel meg 2014 azonos időszakához (200 100) viszonyítva. Ez 2007 óta a legjobb első félévi eladási mutató, amely a márka minden modellje nyújtotta kiváló teljesítmény együttes eredménye.

A SEAT értékesítésének élén ezúttal is a Leon állt. Az alsó-középkategóriájú modell eladásai 9,9 százalékkal, összesen 86 300 járműre nőttek, ami 7700 darabbal haladja meg 2014 első félévének volumenét (78 600). E bővülés motorjául 45,9 százalékos növekedéssel a Leon ST Kombi (összesen 30 900) szolgált, amely a Leon család összeladásainak immár 35,7 százalékát teszi ki. Az Ibiza szintén folytatta kedvező trendjét, és 6,6 százalékos emelkedéssel végül 84 500, azaz 5400-zal több példányban kelt el, mint 2014 első hat hónapja során. Az Alhambra szintén komoly előrelépést felmutatva a modellpaletta harmadik legnépszerűbb tagjaként zárt, 14,6 százalékkal több, összesen 13 100 darabos első félévi értékesítési volumennel.

Jürgen Stackmann, a SEAT elnöke kiemelte, hogy a márka sikerrel folytatta lendületes növekedését. „Eladásaink immár harmadik éve bővülnek folyamatosan. Modellkínálatunk minden tagjával elégedettek lehetünk, és joggal bízhatunk abban, hogy az elkövetkező hónapok során is növekedést produkálhatunk velük. Emellett természetesen szorosan figyelemmel kell kísérnünk fő piacaink alakulását.” Amint Stackmann rámutatott, „az új Ibiza és Alhambra komoly lendületet ad e modellek értékesítésének. Emellett minél több új fejlesztést kívánunk végrehajtani aktuális kínálatunkon, jövőre pedig a tervek szerint kompakt SUV-modellünket is bemutathatjuk”.

Spanyolország, Németország, Olaszország és Törökország a növekedés élén

A SEAT 9,0 százalékkal növelte nyugat-európai eladásait az idei első félév során (172 500; 2014: 158 300). A spanyol autóipar újjáéledése és a szezonális hatások eredményeképpen 20,3 százalékos bővülésével az első félév során is a hazai bizonyult a SEAT legjelentősebb piacának (47 200; 2014: 39 200). Spanyolországban a Leon és az Ibiza volt a két legkeresettebb modell. Németországban a SEAT 6,2 százalékkal több, összesen 44 900 gépkocsiját (2014: 42 300) értékesítette, 3 százalékos piaci részesedéssel és az első tíz márka között zárva az első félévet. Olaszországban és Portugáliában a márka szintén megőrizte lendületét, és 37,2 (összesen 9000; 2014: 6600), illetve 18,1 százalékos növekedést (összesen 4400; 2014: 3700) ért el.

Közép- és Kelet-Európában a SEAT 11,1 százalékkal több, összesen 4300 jármű értékesítésével (2014: 3900) kiváló eredményt ért el régióbeli meghatározó piacán, Csehországban, míg Lengyelországban 33,5 százalékkal növelte eladásait (összesen 4300; 2014: 3200).

„Magyarországon 2010 óta a legjobb első féléves eredményét mutatja a spanyol márka, 2014 ugyanezen időszakához viszonyítva pedig 18 százalékos növekedést ért el az értékesítésben. A növekedés elsősorban a modellpaletta bővülésének és a modellek flottapiacon elért sikereinek köszönhetők. A Leon családban ez 54 százalékos emelkedést jelent, míg a Toledo estében 250 százalékkal növelte eladását a márka a tavalyi első félévhez viszonyítva. Az Alhambra 28 százalékos növekedésével egyre sikeresebb és keresettebb modell, hiszen olyan alternatívát kínál, ahol a családi egyterű és a magas minőség együtt jelenik meg. Nyár végén érkezik az Ibiza család megújult változata a márkakereskedésekbe, amely további lendületet tud adni az értékesítés ütemének” – mondta Papp Zoltán, SEAT márkaigazgató.

A világ más részein további kiemelkedő eredmények születtek Mexikóban (+10,6 százalék; 11 400), Törökországban (+68,4 százalék; 6600) és Izraelben (+60,6 százalék; 5200). Mindhárom utóbbi ország a SEAT tíz legjelentősebb piaca között szerepel.

10,5 százalékkal nőtt a martorelli termelés

A martorelli gyár 10,5 százalékkal nagyobb termeléssel zárta az első félévet, mint 2014 ugyanezen időszakát, 25 300 darabbal több, összesen 264 400 gépkocsit (2014: 239 100) állítva elő. A SEAT Martorellben készülő modelljeinek – és az ugyancsak itt gyártott Audi Q3 – népszerűsége eredményeképpen a SEAT üzeme Spanyolország legnagyobb volumenű autógyára. A márka további termelési helyszínein – Palmela (Portugália), Pozsony (Szlovákia) és Mladá Boleslav (Csehország) – együttesen 8,1 százalékkal nőt a termelés az első félév során, és összesen 35 900 SEAT gépkocsi (2014: 33 200) gördült le a szerelőszalagokról.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..