SEAT
Az 1957 és 1973 között piacon lévő kis „hatszázas” vált ugyanis a spanyol ipari teljesítmény etalonjává, ezzel indult be a spanyolországi autómobilizmus, hiszen egy kedves, jól használható, színes egyéniségű, és nem utolsó sorban igen kedvező árú népautó született az olasz licensz alapján gyártott kis SEAT-tal.
Akkori ára ugyanis 60.000 pezeta körül volt, ami mai áron 390 euró körül lenne, tehát a legtöbb család megengedhette magának a spanyol gazdasági fellendülés időszakában. Ráadásul piacgazdaságokban szokatlanul még 4 évet várni is kellett a 600-asra, ami ugyancsak sikerének egyik mutatójává vált.
Végül a SEAT 600-as az olasz változatnál is népszerűbb lett, megközelítőleg 800.000 darab talált gazdára a hetvenes évek elejéig, és még a spanyolok által továbbfejlesztett, magasabb karosszériával épített SEAT 800-asból is piacra került 13.000. Az eredeti kis SEAT 633 köbcentis, 21,5 lóerős motorral készült, és egyik jellegzetessége az elölről kifelé nyíló ajtó volt, amit a köznyelv „öngyilkos ajtónak” hívott a hátulról érkező járművek takarása miatt. Az utolsó legyártott darabot, egy SEAT 600 L változatot a munkások „Hercegnek születtél, királyként haltál meg” felirattal bocsátottak útjára 1973-ban.