Az első 1400-as SEAT 44 LE motorral egészen 116 km/h sebességig repíthette utasait. Akkor a gyár még a vámszabad területként működő barcelonai Zona Franca-ban volt, és az olaszokkal együttműködve kezdték a sorozatgyártást. Eleinte ez import alkatrészek összeszerelését jelentette, de a spanyol alkatrészek aránya egy év múlva már 90% felett volt, így az 1400-as tekinthető az első igazán spanyol típusnak.
Ez a korszak volt a francoista gazdaságpolitika első komolyabb próbálkozása, amikor az állami iparvállalat az INI (Instituto Nacional de Indústria) keretén belül számos projekt valósult meg a SEAT mellett. Az 1963-ig tartó gyártás során több mint 82.000 "egynégyes" SEAT került piacra a háromféle - a tíz év alatt A, B, illetve C jellel gyártott - 1400-as ból. Ennek a típusnak az egyik legérdekesebb darabja a néhány példányban gyártott SEAT 1400 Visitas volt, mellyel a fontosabb látogatókat szállították a gyáron belül. A grandiózus katonait díszszemlék hangulatát adó nyitott SEAT 1400-ast képünkön éppen a madridi Cibeles téren lévő szökőkút mellett állították ki.