beszállító

A Schaeffler bezárja a luckenwaldei üzemet

2021.12.30.

A luckenwaldei Schaeffler-gyárat hónapokig tartó tárgyalások után bezárják. Ott gyártják még egy ideig - 2023-ig - a belsőégésű autók alkatrészeit - írja az automobilwoche.de

 

A Schaeffler autóipari beszállító bezárja a brandenburgi Luckenwalde-i gyárát. A 15 hónapig tartó tárgyalások során a potenciális befektetővel és a munkaerő képviselőivel nem találtak megfelelő módot a helyszín folytatására - mondta Klaus Rosenfeld, a Schaeffler vezérigazgatója pénteken. A luckenwaldei telephelyen eddig csak az autóipar belsőégésű járműveihez gyártottak alkatrészeket. A Schaeffler autóipari részlegét egyre inkább az elektromos hajtásokra összpontosítja. A cég szerint a luckenwaldei üzemben körülbelül 330 embert foglalkoztatnak.

Fotó: Schaeffler

A luckenwaldei helyszín esetében most meg kell kezdeni az érdekegyeztetésről szóló tárgyalásokat.  "Tisztességesen fogjuk megtenni" - mondta Rosenfeld a német sajtóügynökségnek: "A lehető legtöbb alkalmazottnak fogunk állást kínálni a csoport más helyein."



Baj az üzemi tanácsban

A luckenwaldei üzemi tanács értetlenül fogadta a bezárási döntést.  Az üzem nyereséges.  "Még mindig azon tűnődünk, hogy három évtized után miért válnak meg egy nyereséges, olcsó és innovatív cégtől" - mondta Frank Hildebrandt, az üzemi tanács elnöke.

"A Schaeffler igazgatótanácsa úgy látja, hogy Luckenwalde-ban a belsőégésű motorok termékei hosszú távon kivonásra kerülnek" - mondta Ulrich Schoepplein, az általános üzemi tanács alelnöke.  Ezzel a Schaeffler évek óta tartó biztos profit után tovább vonul ki az új szövetségi tartományokból: 2019-ben a Kaltennordheim-i (Türingia) gyárat eladták és azóta bezárták, most Luckenwalde is bezár.  "Aggodalommal figyeljük, hogy az átalakulás alatt álló új termékeket túlnyomórészt Kelet-Európában gyártják" - mondta.

Jörg Steinbach (SPD) brandenburgi gazdasági miniszter csalódott volt, és nagyon sajnálta a bezárást. „Különösen úgy tűnik, hogy nem sikerült kellő bizalmat kelteni egy lehetséges munkaerő-befektető iránt” – jelentette be Potsdamban. "Elvárjuk a cégtől és a munkavállalói képviselőktől, hogy az érdekegyeztetésről és a társadalmi tervről tisztességesen bonyolítsák le a soron következő tárgyalásokat."  A szakképzett munkaerő iránti igény reményt ad, hogy a munkavállalók többsége jó eséllyel állást fog találni a munkaerőpiacon.

A konszolidációs program lezárása

A Schaeffler számára a luckenwaldei telephely bezárására vonatkozó döntés egy konszolidációs program lezárása, amely magában foglalta tizenkét németországi telephelyen a termelés bezárását, eladását vagy teljes vagy részleges áthelyezését.  Összesen 4400 munkahelyet érint.

Rosenfeld szerint ugyanakkor más helyeken bővült a kapacitás – például Bühlben (Baden-Württemberg) az elektromos autók alkatrészeinek gyártásában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.28
A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra....
2022.01.28
Romániában a kormány csütörtökön a közlekedési szabályok szigorításáról fogadott el rendeletet,....
2022.01.28
A VW vezérigazgatója, Herbert Diess megfertőződött a koronavírussal és karanténban van. A cég....
2022.01.27
Ma már mindent elural a CO2 és az önvezetés, 40 évvel ezelőtt viszont jó üzletnek tűnt beszállni a....
2022.01.27
A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági kampányt indít a vasúti átjáróban történő közúti balesetek....
2022.01.27
A Vitesco autóipari beszállító több nagy megrendelést kapott a gyártóktól: egy milliárdos....
2022.01.27
A kínai Nio márka megnyitotta a 800. akkumulátorcserélő állomását , ezúttal a Hangzhou városban....
2022.01.27
Azt remélik, az új, i20 N alapú hibrid Rally1-es autóval végre az egyéni bajnoki címet is....
2022.01.27
Egy autómentő kisteherautó és egy személyautó csapódott egymásnak valamivel 14 óra után - írja a....
2022.01.27
A miskolci rendőrök előállították a férfit - írja a police.hu. ..