Mercedes-AMG One
Hivatalosan a Mercedes-AMG One 2022 októbere óta a leggyorsabb szériaautó a Nürburgring-Nordschleife pályán, és azóta is veretlen. A Mercedes-AMG márkanagykövete és DTM-pilótája, Maro Engel most mégis jelentősen megjavította a 2022-ben általa elért köridőt. A 20,832 kilométeres pályán hivatalosan mért és hitelesített 6:29,090 perces idejével a Forma-1-es hajtástechnológiával felszerelt hipersportautó több mint öt másodperccel megdöntötte saját, szériaautókra vonatkozó rekordját. Ezzel a Mercedes-AMG One lett az első utcai autó, amely bement a bűvös 6:30 perces idő alá.
„Már majdnem két éve tartjuk a rekordot az utcai járműveknél. Az AMG-nél azonban mindig a lehetséges határait akarjuk a maximumig vagy még egy kicsit tovább feszegetni. Ezért mutattuk meg ismét, hogy mi minden lehetséges még az AMG One-nal. Az egész csapat erőfeszítéseit és elkötelezettségét jutalmaztuk. Büszke vagyok erre az elszánt csapatmunkára és erre a fantasztikus rekordidőre. Ismét lenyűgözően bizonyítottuk az AMG szellemiségét és szakértelmét” – nyilatkozta Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.
„Két évvel ezelőtt a körülmények nem voltak ideálisak, és a pálya egyes szakaszai még kissé nedvesek voltak. Tudtuk, hogy többre vagyunk képesek, és ezt meg is akartuk mutatni. Ma sikerült megmutatnunk az AMG One-ban rejlő maximális potenciált. Köszönöm az egész affalterbachi csapatnak a bizalmat, amit belém helyeztek. Nagy öröm és megtiszteltetés volt, hogy egy ilyen egyedülálló autóval érhettem el ezt a körrekordot” – tette hozzá Maro Engel.
Ahhoz, hogy elérjék a maguk elé kitűzött magas célokat, aprólékos felkészülésre volt szükség. Ráadásul a pálya körülményeinek is ideálisnak kellett lenniük ahhoz, hogy a 6:30 perces célt megdöntsék. Végül 2024. szeptember 23-án, 18:56-kor, a harmadik mért körében érte el Engel az új rekordot. Ezúttal a 15 fokos (levegő) és 20 fokos (aszfalt) hőmérséklet ideális volt, ráadásul a Nordschleife végig száraz volt, és tökéletes tapadást kínált. Engelnek a lehető legjobban kellett kihasználnia a hibridhajtás elektromos rásegítését. Ez különösen nagy kihívást jelentett a több mint 20 kilométeres pálya hossza miatt. Rendkívül fontos volt, hogy a pálya megfelelő szakaszait kihasználja a fékezési fázisok során történő rekuperációra, amivel ismét energiát tárolt el az akkumulátorokban.
Néhány esetben szándékosan egy kicsit korábban vette le a lábát a gázpedálról, mint ahogy azt általában szokta. A szakzsargonban ezt a vezetéstechnikai fogást „lift and coast” néven ismerik. Az affalterbachi vezetési szimulátorban és magán a Nordschleifén végzett előzetes tesztek szolgáltatták a szükséges adatokat és tapasztalatokat, amelyeket a csapat és a pilóta optimálisan tudott használni a rekorddöntéshez. Magát az autót a TÜV Rheinland tesztelte és dokumentálta, hogy a szabványos, utcai közlekedésre alkalmas állapotban legyen. Egy közjegyző is megerősítette, hogy a rekorddöntés szabályosan történt.
A kétüléses Mercedes-AMG One egy hibrid, amely az 1,6 literes, V6-os belsőégésű motorral és négy villanymotorral összesen 1063 lóerő teljesítményű, a végsebessége pedig 352 km/h-nál van maximalizálva. A motorsportból átvett technológiái a karbon monocoque-tól és a karbon karosszériától kezdve a motor-váltó egységen (mint teherviselő elemen) és az aktív aerodinamikán át a nyomórudas futóműig terjednek. Az AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás hibrid meghajtású hátsó tengellyel és elektromosan hajtott első tengellyel, valamint aktív nyomatékvektorálással rendelkezik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!