Mercedes-AMG One

Saját körrekordját döntötte meg az Mercedes-AMG One a Nürburgringen

2024.10.06.

Mivel két éve nem talál legyőzőre az utcai sportkocsik között, tovább faragtak vele a köridőből, amely már bement 6:30 alá.

Hivatalosan a Mercedes-AMG One 2022 októbere óta a leggyorsabb szériaautó a Nürburgring-Nordschleife pályán, és azóta is veretlen. A Mercedes-AMG márkanagykövete és DTM-pilótája, Maro Engel most mégis jelentősen megjavította a 2022-ben általa elért köridőt. A 20,832 kilométeres pályán hivatalosan mért és hitelesített 6:29,090 perces idejével a Forma-1-es hajtástechnológiával felszerelt hipersportautó több mint öt másodperccel megdöntötte saját, szériaautókra vonatkozó rekordját. Ezzel a Mercedes-AMG One lett az első utcai autó, amely bement a bűvös 6:30 perces idő alá.

 

„Már majdnem két éve tartjuk a rekordot az utcai járműveknél. Az AMG-nél azonban mindig a lehetséges határait akarjuk a maximumig vagy még egy kicsit tovább feszegetni. Ezért mutattuk meg ismét, hogy mi minden lehetséges még az AMG One-nal. Az egész csapat erőfeszítéseit és elkötelezettségét jutalmaztuk. Büszke vagyok erre az elszánt csapatmunkára és erre a fantasztikus rekordidőre. Ismét lenyűgözően bizonyítottuk az AMG szellemiségét és szakértelmét” – nyilatkozta Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.

„Két évvel ezelőtt a körülmények nem voltak ideálisak, és a pálya egyes szakaszai még kissé nedvesek voltak. Tudtuk, hogy többre vagyunk képesek, és ezt meg is akartuk mutatni. Ma sikerült megmutatnunk az AMG One-ban rejlő maximális potenciált. Köszönöm az egész affalterbachi csapatnak a bizalmat, amit belém helyeztek. Nagy öröm és megtiszteltetés volt, hogy egy ilyen egyedülálló autóval érhettem el ezt a körrekordot” – tette hozzá Maro Engel.

Ahhoz, hogy elérjék a maguk elé kitűzött magas célokat, aprólékos felkészülésre volt szükség. Ráadásul a pálya körülményeinek is ideálisnak kellett lenniük ahhoz, hogy a 6:30 perces célt megdöntsék. Végül 2024. szeptember 23-án, 18:56-kor, a harmadik mért körében érte el Engel az új rekordot. Ezúttal a 15 fokos (levegő) és 20 fokos (aszfalt) hőmérséklet ideális volt, ráadásul a Nordschleife végig száraz volt, és tökéletes tapadást kínált. Engelnek a lehető legjobban kellett kihasználnia a hibridhajtás elektromos rásegítését. Ez különösen nagy kihívást jelentett a több mint 20 kilométeres pálya hossza miatt. Rendkívül fontos volt, hogy a pálya megfelelő szakaszait kihasználja a fékezési fázisok során történő rekuperációra, amivel ismét energiát tárolt el az akkumulátorokban.

Néhány esetben szándékosan egy kicsit korábban vette le a lábát a gázpedálról, mint ahogy azt általában szokta. A szakzsargonban ezt a vezetéstechnikai fogást „lift and coast” néven ismerik. Az affalterbachi vezetési szimulátorban és magán a Nordschleifén végzett előzetes tesztek szolgáltatták a szükséges adatokat és tapasztalatokat, amelyeket a csapat és a pilóta optimálisan tudott használni a rekorddöntéshez. Magát az autót a TÜV Rheinland tesztelte és dokumentálta, hogy a szabványos, utcai közlekedésre alkalmas állapotban legyen. Egy közjegyző is megerősítette, hogy a rekorddöntés szabályosan történt.

A kétüléses Mercedes-AMG One egy hibrid, amely az 1,6 literes, V6-os belsőégésű motorral és négy villanymotorral összesen 1063 lóerő teljesítményű, a végsebessége pedig 352 km/h-nál van maximalizálva. A motorsportból átvett technológiái a karbon monocoque-tól és a karbon karosszériától kezdve a motor-váltó egységen (mint teherviselő elemen) és az aktív aerodinamikán át a nyomórudas futóműig terjednek. Az AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás hibrid meghajtású hátsó tengellyel és elektromosan hajtott első tengellyel, valamint aktív nyomatékvektorálással rendelkezik.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....
2025.02.04
A beszéd az ember számára a legtermészetesebb kommunikációs eszköz, ezért a kommunikáció....
2025.02.04
Összehangolt közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Győrben – írta a Győr-Moson-Sopron....
2025.02.04
A Budapesti Közlekedési Központ idén is folytatja a 2024-ben elkezdett taxiállomás-felújítási....
2025.02.04
A Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést,....
2025.02.04
Franciaországba is megérkezik LoJack, az ellopott autók visszaszerzésére szakosodott szolgáltató.....
2025.02.03
Legjobban a dízelmotor illik a BMW X3-ashoz, azok közül is persze a sorhatos. De higgyék el, a....
2025.02.03
Háromnapos közlekedési akció volt Hajdú-Bihar vármegyében. Számos szabályszegő mellett egy....
2025.02.03
A találmány Franciaországból származik és komoly költségcsökkentést ígér az autósoknak.   ..
2025.02.03
A Toyota 60 év a részben vagy teljesen elektromos autók területét értintő innováciját ünnepli a....