jármű
Ha használt autót vásárolunk, gyakran szembesülünk a hamleti dilemmával: helyes döntést hozunk vagy megbánjuk a választásunkat? Erre a kérdésre persze csak hónapokkal az adásvételt követően tudunk korrekt választ adni. De van két faktor, mely nagyban segít a jó döntésben. Nincs mindenkinek kitűnő műszaki érzéke és szakmai tapasztalata, de alapvető két dolgot megvizsgálni az autón, mondja az olasz motorzoom.it szakértője.
Az egyik kulcsszempont már-már banális: hány kilométer van az autóban. Ezt nem is kell különösebben részletezni, de azért legyünk szemfülesek: ha az autó gyártási évétől sok év telt már el és ez nagyon nincs összhangban a futásteljesítménnyel, akkor érdemes gyanakodnunk. Persze, vannak az ún. vasárnapi autósok, akik tényleg alig használják a kocsijukat, de ne feledjük, üzletről van szó, az átverés lehetősége fennáll.
A másik igen lényeges szempont a karosszéria állapota. Hogy volt-e törve az autó. Ha a kínált portéka feltűnően poros, kevésbé lehet észrevenni az elemek festésében az eltéréseket. De még ha az autó nem is szenvedett balesetet, csak éppen van rajta pár karcolás, a kosz azt is remekül el tudja fedni. Szóval, érdemes egy puha ronggyal áttörölgetni a kiszemelt autót, mielőtt rábólintunk a szerződés megkötésére. És elengedhetetlen, hogy az üzlet megkötése előtt vizsgáljuk át a kocsit rétegvastagság-mérővel. Ezzel a remek, kompakt eszközzel, amely megmutatja, ha vannak a festék vastagságában eltérések, amelyek egyértelműen javításra, ergo korábbi törésre utalnak.
Természetesen a karosszéria több pontján érdemes mérni a mikronokat (a mikron a milliméter ezredrésze). 200 mikronig rendben van az autó. 200-300 mikron közötti értéknél valószínűsíthető, hogy javított a felület. 300 mikron felett már mélyebb horpadások javítására utal.
15 ezer forinttól már kaphatók festékvastagság-mérők, a precízebb változatok nyilván drágábbak.
Foto: motorzoom.it