autóeladások
A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) adatai szerint a Lada volt a legkeresettebb márka, az év első hónapjában 16,3 ezret adtak el belőle, 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A második legkeresettebb márka a Kia volt, amiből 10,3 ezret adtak el januárban. Ez 14 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A dobogó harmadik fokán a Hyundai állt, amelyet a Volkswagen követett.
Az eladott autómodellek alapján az első helyen a Kia Rio állt, amiből 5,7 ezret értékesítettek januárban. A második és a harmadik helyre a Lada Granta és a Lada Vesta került. Oroszországban tavaly közel 1,42 millió autót értékesítettek, ami 11 százalék csökkenés 2015-höz képest, amikor ennél jóval nagyobb mértékben, 36 százalékkal zuhant az eladás.
Az AEB becslése szerint idén mintegy 1,48 millió új autót adhatnak el Oroszországban. Miután csaknem egy évtizeden át évi bő tíz százalékkal nőtt az új autók eladása, az orosz autóipar az egyik legnagyobb vesztese lett a gazdasági válságnak, amit a legfőbb bevételi forrás, a kőolaj árzuhanása okozott, továbbá a Moszkva ellen életbe léptetett nemzetközi szankciók idéztek elő.
Az orosz statisztikai hivatal adatai szerint tavaly 0,2 százalékkal zsugorodott az orosz hazai össztermék (GDP). A megelőző évben a gazdaság jóval nagyobb mértékben, 3,7 százalékkal csökkent. Az orosz kormány 0,6 százalékos gazdasági növekedésre számít az idén.