e-mobilitás
Szerző: Heimer György
Mindezeket a már korábban is megszellőztetett újdonságokat a Renault vezetése – élükön Luca de Meo cégelnökkel – megerősítette azon a minap tartott online-sajtótájékoztatón, amelyen körvonalazták nagyratörő elektromobilitási programjukat. Így mindenekelőtt azt, hogy 2030-ra az európai eladások 90 százalékát már a teljesen elektromos típusok teszik majd ki. A 4ever néven emlegetett, „retro-modern” stílusban újrafazonírozott R4-es, közös padlólemezen osztozik az 5-össel, és e platform-technológia révén a költségek 33 százalékos csökkenését remélik a velük azonos méretű Zoe típushoz viszonyítva.
Renault-főnök Luca de Meo Fotó: Renault
Az is a tervek sarkalatos pontja, hogy a 90 százalékos e-részarány eléréséhez 2030-ig évente mintegy egymillió e-autót kell majd előállítani. Ehhez Franciaország északi részén, „ElectriCity” néven egybefűzik három gyártómű termelését, 2024-ben pedig az Envision céggel kooperációban új akkumulátorgyárát húznak fel Douiban, amely 2024-ben kezdi meg termelését évi 9 GWh teljesítménnyel, 2030-ra pedig azt 24 GWh-ra futtatják majd fel. A Renault emellett a Verkor startup vállalkozással közösen fejleszti a nagyobb modellekhez szánt nagyteljesítményű battériákat.
A Renault szerint az NMW (nikkel- mangán-kobalt) akkutechnika a költségek tekintetében a legversenyképesebb: 2025-ben kilowattóránként 100 dolláros költséggel, 2030-ban 80 dollárral számolnak, amikor majd megcélozzák a szilárdtest-akkumulátorok bevezetését.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!