járműértékesítés
A legnagyobb kereslet a hazai gyártmányú Skodák iránt nyilvánult meg, amelyek az eladott autók 32 százalékát teszik ki. A második helyen a dél-koreai Hyundai, a harmadikon a német Volkswagen végzett.
Áprilisban 17 498 autó kelt el, ami éves szinten 16 százalékos növekedés. Februárban és márciusban a növekedés meghaladta a 20 százalékot.
A PwC társaság elemzése szerint a gépkocsieladás bővülése a cseh ipari termelés megélénkülésének következménye.
Piaci szakértők arra számítanak, hogy az idén legalább 5-10 százalékkal több személyautót adnak el a cégek, mint 2013-ban.
A Skoda-márka autói közül a Rapid és a Rapid Spaceback modellek iránt van a legnagyobb érdeklődés. Áprilisban januárhoz viszonyítva 103 százalékkal nőtt az eladásuk. A két modell az Octavia olcsóbb változata.
A személygépkocsik 64 százalékát a cégek vették meg.
Ugyanakkor a január-áprilisi időszakban három százalékkal visszaesett a behozott használt autók száma.