Subaru
A vállalat 765,27 milliárd jen, az egy évvel korábbinál 29 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel után 134,21 milliárd jen üzleti eredményt és 84,18 milliárd jen nettó nyereséget ért el. Üzleti eredménye 70,5 százalékkal, nettó nyeresége pedig 61,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Nyeresége növekedését a Fuji Heavy Industries észak-amerikai eladásainak növekedésére és a jen árfolyamának gyengülésére vezeti vissza. A Fuji Heavy exportbevétele a beszámolási periódusban átlagosan 120 jenes dollárárfolyamon keletkezett, szemben az egy évvel korábbi 102 jennel. A vállalat Japánban gyártott termékeinek közel 80 százalékát exportálja. A dollár árfolyamának minden egy jenes emelkedése 10 milliárd jennel növeli a Fuji Heavy üzleti eredményét.
A Fuji Heavy 225 ezer Subaru gépkocsit értékesített 2015/2016-os pénzügyi éve első negyedévében, 16,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az értékesítési volumen közel 70 százalékát, 154 ezer gépkocsit az észak-amerikai piac vette fel, 25 százalékkal többet az előző évinél. A vállalat az első pénzügyi negyedévben 17,5 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el.
Az autóiparban a 10 százalék feletti arány magasnak számít – különösen a nem prémium kategóriában. A Honda Motor Co. például 6,5 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el az első negyedévben, a Nissan Motor Co. pedig 6,7 százalékosat. A Toyota Motor Corp. jövő heti beszámolójától elemzők 11 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget várnak.
A Fuji Heavy bevételarányos jövedelmezőségét a jövőben is 10 százalék felett igyekszik tartani, bár a jelenlegi kiemelkedően magas szint a cég pénzügyi igazgatója, Takahasi Micuru szerint nem lehet sokáig tartós. A Fuji Heavy nem változtatott éves eredmény-előrejelzésén: 3,03 ezer milliárd jen, az előző évinél 5,3 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel után 28,7 százalékkal nagyobb, 337 milliárd jen nyereségre számít.