Land Rover
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Range Rover legkisebb modelljének, a 2011-ben bemutatott Evoque-nak a ráncfelvarrott változata. Négy év alatt eddig 400 ezer példány talált gazdára belőle, a mostani frissítés célja, hogy ne lanyhuljon a kereslet.
A külső leginkább a kocsi orrán változott, ahol az új lökhárítók, az átrajtolt hűtőmaszk és a LED-es fényszórók jelzik a 2015-ös modellévet. Hátul csak a tetőszpojlert és a lámpák mintázatát tervezték át, de nem is volt szükség többre, mert az Evoque ma is ugyanolyan frissnek néz ki, mint négy évvel ezelőtt.
Belül lecserélték az ajtók burkolatát, az üléseket, és ami a legfontosabb, az elavult, lassú infotainment rendszert is. Az új, 8 colos képernyőn futó InControl Touch rendszer a Jaguar XE-ből származik, és a Land Rover szerint sokkal gyorsabban és intuitívabban használható, mint a korábbi. Bevezették a nagyobb Range Roverekből ismert All-Terrain Progress Control rendszert, ami lényegében egy alacsony (1,8-30 km/h) sebességgel használható, terepezésre optimalizált sebességtartó automatika.
Nemcsak az infotainment rendszerét, hanem a motorjait az a Jaguar XE-ből örökölte meg a kompakt luxus szabadidő-autó. Az Ingenium motorcsalád kétliteres turbódízel tagjai 20-30 kilogrammal könnyebbek az előd 2,2-es motorjánál, kezdetben 150 és 180 lóerős teljesítménnyel lehet választani őket. Előbbi 18 százalékkal takarékosabb elődjénél, az átlagfogyasztása elsőkerék-meghajtással mindössze 4,2 liter. A kétliteres, Fordtól származó 240 lóerős benzines turbómotor megmaradt a palettán, ezzel a motorral a kis Range Rover 7,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 217 km/h.
Megjelent az extralistán az aktív sávtartó automatika, amely képes visszakormányozni a sávba az autót, ha irányjelző használata nélkül hajtanak rá a szaggatott vonalra. Egyéb vezetéstámogató rendszerek is megjelentek, például az automatikus vészfékezésre képes fékasszisztens (amely 50 km/h alatt képes megakadályozni az ütközéseket), és a fáradtságfigyelő rendszer. Utóbbi hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha úgy érzékeli, csökken a koncentrációja.
Bár hivatalosan még nem erősítették meg, hamarosan egy új kabrió Evoque érkezése is várható, ami a 2012-es tanulmányautó szériaváltozata lehet. A kocsiról már sok kémfotó készült, már csak a bemutató időpontja kérdéses.