elektromos autó

A RAM bemutatta koncepció pickupját, amely követi az autóból kiszálló sofőrt

2023.01.12.

A Stellantis bemutatta RAM 1500 Revolution nevű koncepcióautóját, amely a jövőre megjelenő 1500 elektromos változatának előfutára.

A Stellantis úgy döntött, itt az idő visszaszállni a nyeregbe és utólérni ellenfeleit a pickup-versenyben, így a las vegasi a CES-en, vagyis a Consumer Technology Association showján bemutatta a RAM 1500 Revolution BEV Conceptet, egy elektromos koncepcióautót.

Az 1500 alapjaira épülő pickup mind külső, mind belső tekintetében igyekszik felvenni a versenyt, sőt, magasabbra tenni a lécet vetélytársainak, vagyis a Fordnak, a GM-nek és a Teslának. Mégis hogyan teszi ezt? Olyan futurisztikusnak és már-már kicsit ijesztőnek tűnő funkciókkal, mint az automata töltő, vagy a tulajdonos követés.

Jó időzítés?

Bár a Ford Lightningja már elérhető, a General Motors pedig két új elektromos pickupot is tervez piacra dobni még idén, a Tesla pedig, nos, ők még mindig a Cybertruckkal vannak elfoglalva, de mégis, már mind letettek valamit az asztalra, a Stellantis vezetősége pozitívan értékelte a lemaradást. Az EV 1500 csupán 2024-ben jelenhet meg, mégis, az eltelt időben a cég képes volt kifigyelni a riválisokat és a piac igényeit, így a Revolution képes lesz lekörözni a vetélytársait olyan tulajdonságokban, mint a hatótávolság, vontatókapacitás vagy töltési idő.

A RAM szerint időben szálltak be az elektromos pickup-versenybe. (Forrás: Stellantis)

Egyszerre robosztus és letisztult

Mike Koval, a RAM vezérigazgatója a las vegasi eseményen elmondta, hogy szabad kezet adtak a tervezőknek, hadd gondoljanak ki bármit és ne féljenek merészek lenni. Ez szintén a lemaradásnak tudható be, de a merészség úgy tűnik, bevált. Koval reményei szerint a megjelenő valódi 1500-as rengeteg tulajdonságát átveszi majd a Revolutionnak, így a merészség megmarad. Koval kifejtette, hogy a Revolution egy "látványos térkép, amely megmutatja, merre halad a márka" és szerinte a valódi 1500-as hónapokon belül debütálhat majd, a Revolution fogadtatásához viszonyulva.

A tervezőcsapat vezetője, Ralph Gilles azt mondta el, hogy egyszerre akarták egy robosztus, erős, valamint egy szép és vonzó kocsi látszatát kelteni és ehhez igyekeztek elvonatkoztatni a mostani, benzines pickupok dizájnjától, amelyek szerinte sportosabbak, atlétikusabbak, mint más márkák járművei. Az autó letisztult külsője, kilincsek nélküli ajtajai és az egybeépített kabin és plató robosztus, mégis egyszerűen szép képet festenek a koncepcióról. Gilles szerint a jelenleg kapható pickupok egyike sem ilyen.

A Revolution koncepció a Stellantis új STLA Frame alvázára épül, amely a cég egyrészű alvázas elektromos autóinak ad alapot. Koval szerint az, hogy nem kellett kabin- és platórészben gondolkdni alváz tekintetében, a tervezők könnyebben tudtak alkotni. Az új, kisebb elektromos motor pedig azért volt hasznos, mivel így sikerült előrébb helyezni és megnyújtani a kabint, ezzel több helyet adva az utasoknak. A piacon lévő RAM-ekhez képest 10 centivel hosszabb lett a kabinfülke, de ez nem a plató rovására ment, mivel annak hossza megmaradt. A plató emellett akár kihúzható és meghosszabbítható is.

"látványos térkép, amely megmutatja, merre halad a márka". (Forrás: Stellantis)

Technológia és elektronika

A RAM nem csak kinézet terén újított, hanem az elektronikát is igyekezett fejleszteni. A gyártó szerint a koncepcióautóba egy "árnyékmódot" is beépítettek, amely követi a sofőrt, amint az kiszáll az autóból. Ez ijesztő is lehet, de a cél az volt, hogy olyan esetekben, ahol a felhasználó ki-be száll az autóból, például különböző helyekről kell tárgyakat felszednie, vagy eszközöket bepakolni egy építkezésen, ne kelljen folyton visszasétálnia az autóhoz. A RAM állítása szerint a kocsi biztonságos távolságból követi a sofőrt, miközben tucatnyi érzékelő és kamera segítségével figyeli a környezetét, így akár még ki is tud kerülni tárgyakat.

A követő mód mellett a töltést is forradalmasítani kívánja a Revolution. A RAM Chargernek nevezett (amely a gyártó régi Ramcharger modelljét idézi nevével) robot töltő, amely a robotporszívóhoz hasonlóan képes mozogni. A töltő figyeli környezetét és a járművet és ha az a közelében van, valamint töltésre van szüksége, a robot automatikusan beáll a helyére és megkezdi az autó töltését.

A RAM Charger a pickup akkumulátorszintjét mérve akár automatikusan nekiállhat a töltésnek. (Forrás: Stellantis)

Jó időzítés

Koval szerint az 1500 EV 2024-es érkezése teljesen jó időben van. A vásárlói preferenciák felfogásával és a versenytársak lépéseinek elemzésével nem csak behozták a lemaradást, de előnyt is szerezhetett a RAM. A The Ram Real Talk Tour nevű program keretében Koval és a tervezőcsapat 25 nagyvárosba látogattak el, ahol előadásokon és rendezvényeken a vevők igényeiről kérdeztek. Koval elmondta, hogy a program nagyban hozzájárult, hogy a koncepcióautó létrejöjjön, amely pedig a jövőre érkező 1500-as előfutára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....