Magyar Borok Útja Rallye

A Rallye visszatérő vendége a Danubiana borászatnak

2015.08.26.

A Magyar Borok Útja Rallye mezőnye nem először látogat el a 100% német tulajdonban álló Danubiana Borkereskedő és Termelő Kft-hez, és ahogy korábban is, ismét belekóstolnak majd az élvezetekbe.

A Binderer testvérek által 1990-ben alapított borászat 4 évvel ezelőtt alakult Kft-vé. A társaság Schmidt Győző magyarországi ügyvezető irányítása mellett kezdetben folyóborok felvásárlásával, kezeltetésével, majd ezek exportálásával foglalkozott. 1995-ben megvásárolták a volt Gyöngyös-Domoszlói ÁG Borászati Üzemét, jelentős beruházásokat hajtottak végre a technológia és az irányított erjesztés fejlesztése érdekében, majd 1997-ben megépült a bonyhádi szőlőfeldolgozó. Két évvel később nyomásimpulzusos vörösborerjesztő tartályok alkalmazásával megkezdték a kékszőlő feldolgozást is, így a magyar borokból még szélesebb kínálatot tudtak biztosítani a nemzetközi piac számára.

Szép tájakról gyűjtik a szőlőt a Danubiana borászai

A termelés intenzitására jellemző, hogy az első négy évben megháromszorozták a kezdeti 40 ezer hektoliter éves folyóbor értékesítést, mely döntően exportra történt. A borászat a környező borvidékek szőlőiből készíti borait: Gyöngyösön a Mátrai illetve Bükk aljai borvidék, Bonyhádon pedig a Tolnai, Szekszárdi, Pécsi, Villányi illetve a Dél-Balatoni borvidék szőlőit vásárolják meg és dolgozzák fel.

A reduktív technológiának köszönhetően a Danubiana borászatban igazán friss, üde és gyümölcsös borok készülnek, melyek főként a nemzetközi piac ízlését és igényeit elégítik ki. A külföldi piacra szánt borok tartályautókban kerülnek kiszállításra a Binderer St. Ursula GmbH bingeni pincészetébe, ahol szintén palackozás után kerülnek a nemzetközi piacra. Elsősorban Németországba exportálnak, emellett jelentős mennyiséget szállítanak Svédországba, Norvégiába, Angliába és Kanadába is.

Az exportra történő termelés komoly technológiát igényel

A belföldi értékesítés csupán töredékét képviseli az összes értékesített mennyiségnek (10-11 millió liter/év), de a Danubiana eltökélt célja, hogy a hazai piacból is jelentősebb szeletet hasítsanak ki. A belföldön értékesített borok palackozása bérpalackozásban történik.

A Magyar Borok Útja Rallye-val kapcsolatos hírekkel és érdekességekkel kapcsolatban naprakész lehet, aki figyelemmel kíséri a rendezvényt az Autószektor külön a versenynek szentelt kiemelt rovatában, illetve a rendezvény Facebook oldalán.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.12
A BYD szédületes tempót diktál Brazíliában, tavaly megnégyszerezte az eladásait, és ezzel a dél-....
2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....