Toyota
A kölni székhelyű Toyota Motorsport GmbH bejelentette, hogy a GT86 CS-R3 versenyautó megkapta az FIA-tól a homologizációt, ami azt jelenti, hogy a japán kupé az első új fejlesztésű raliautó a 21. században, amelynek csak a hátsó kerekei hajtottak. A GT86 versenyváltozata jövőre az összes FIA által felügyelt raliversenyen részt vehet a korábban csak fronthajtású autókat felvonultató R3 kategóriában, így akár a világbajnokságon is.
A privát csapatok számára készített kupé a szériaautó kétliteres bokszermotorját megtartotta, de csökkentették az erőforrás kompresszióját, hogy megfeleljenek a szabályoknak. A kisebb egyéb módosításoknak köszönhetően a teljesítmény 200-ről 235 lóerőre, a nyomaték 205-ről 235 Nm-re emelkedett.
A hatfokozatú kézi váltót a Drenth által fejlesztett hatfokozatú, szekvenciális váltóra cserélték, és egy erősebb önzáró differenciálművet is beépítettek a hátsó tengelyre. Természetesen a futóművet, a fékeket, a kipufogórendszert is átalakították, és beépítettek egy bukókeretet. A kocsi ára kit formában 84 ezer euró, amiben a motor és a hajtáslánc többi eleme is benne van.
A német ralibajnokság keretein belül indul 2016-ban a HJS R3 kupa, amelyben 10 darab Toyota GT 86 vesz majd részt, a versenyek győzteseinek a Toyota ötezer eurót ajánlott föl.