Q-Service
A járvány szinte minden gazdasági ágazatban érezteti hatását. Sajnos nem maradt következmények nélkül a járműjavítás sem, erről nemrégiben jelent meg írásunk. A Q-Service hálózatról, annak tagjairól és szolgáltatásairól az Autószektor olvasói rendszeresen olvashatnak – itt a lista.
Most újra felkerestem Piri András üzletág vezetőt, hogy számoljon be a vírushelyzetben bevezetett intézkedésekről – meglepő listát tárt elém.
A szervizeket nem kell bezárni
A kormányzati intézkedések nyomán életbe lépett korlátozások nem érintik a járműfenntartó vállalkozásokat, azok továbbra is, korlátozások nélkül nyitva tarthatnak. Igen ám, de az ügyfelek száma sok helyen nagyon visszaesett. Persze van néhány kivétel, ahol nem csappant meg jelentősen a javítást igénylők száma. Ezeken a helyeken viszont ebben az időszakban némi előnyt jelent, hogy sokkal rövidebb határidőkkel tudják elvállalni a munkákat, ami az ügyfelek szempontjából örömteli hír.
Safety first,
Azaz a biztonság mindenekelőtt. Az, hogy nyitva lehet a szerviz, nem jelentheti azt, hogy változatlan formában működik a szolgáltatás. A szervizeknek a Q-Service központja a vírushelyzet idejére érvényes biztonsági ajánlásokat adott ki, amelyek elsősorban az érkező és távozó járművek fertőtlenítéséről szól.
A legtöbb szervizben rendelkezésre áll a hirtelen nagy hírnévre szert tevő ózongenerátor berendezés. Ez az eszköz a beszívott levegőt előbb megszűri, majd két lépésben a levegő oxigéntartalmát felhasználva O3 molekulát, vagyis ózont állít elő belőle.
Az eljárásról már olvasható magyarázó cikkünk az Anyukám is érteni fogja rovatunkban.
A szervizben dolgozók egészségének megvédése érdekében az érkező autókon minden esetben elvégzik fertőtlenítést. A kulcsokat is úgy veszik át, hogy azokat fertőtlenítő hatású szerrel kezeik. A javítás csak ezután kezdődhet el!
A munka végeztével pedig az ügyfél érdekében végzik el még egyszer a fertőtlenítést. Ezekért a szolgáltatásokért külön díjat a szervizek nem számolnak fel.
Személyes kontaktusok minimalizálása
A munkaterületre, a szervizállásokhoz, aknák, emelők közelébe eddig sem mehettek az ügyfelek a biztonsági előírásoknak megfelelően. Ebben az időszakban viszont az ügyfelek számára kialakított váró helység is üresen marad.
A műhelyben tehát csak az alkalmazottak tartózkodhatnak, ők is fokozott higiénia előírások betartásával.
Fentiek miatt fontos, hogy a Q-Service hálózat tagjaihoz kötelező az előre (nem személyesen) egyeztetett látogatási időpont megléte. Ezzel elkerülhető az ügyfelek találkozása, ami még akkor is kerülendő, ha az csak a szerviz előtt, nyílt térben lenne lehetséges, és így tud a szerviz is egy ügyféllel hatékonyan foglalkozni.