Suzuki Vitara

Próbán a Suzuki esztergomi hibridjei

2020.05.12.

A zselici erdőben, autópályán, országúton tettük próbára a hazai gyártású immár hibrid Suzukikat.

Az Év Magyar Autója 2020 díjra jelölt Suzuki Vitara és Suzuki SX4 S-Cross itthon kizárólag 48 voltos hibrid hajtáslánccal kapható, a korábbinál gazdagabb felszereltséggel, csakis LED-es fényszórókkal és gazdag vezetéstámogató arzenállal. Kívülről csak a Vitarán látszik a megújulás, az első lámpáiban egy kék színű osztásról ismerszik fel a hibrid és természetesen a hybrid feliratról. Az S-Cross maradt változatlan, csak a műszerfalon felvillanó apró akkumulátor jel mutatja, hogy éppen visszatöltésben ügyködik. A Vitara színes központi kijelzője beszédesebb, ott egyértelműbb grafika mutatja, hogy éppen milyen erőforrást használ az autó.

Az 1,4 literes Boosterjet motor (az egyliterest kivezették a kínálatból) érdekes módon gyengébb lett a villamosítással, de a 127 lóerős teljesítménye így is elegendő a mindennapos biztonságos autózáshoz. Az intercoolerrel ellátott turbófeltöltő túlnyomásos levegőt juttat a hengerekbe és ezzel lehetővé teszi, hogy a motor már alacsony fordulatszámon, akár kétezres fordulaton elérje a legnagyobb nyomatékot (235 Nm). Váltója hatfokozatú kézi, automatát egyelőre nem kínál a Suzuki egyik esztergomi modelljéhez sem.

A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott a motorhoz szíjjal csatlakozó indítógenerátorból (feladata a nyomatéknövelés és nyomatékiegyenlítés) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban (van 12 voltos is) tárolódik. A hatékony töltési fokozat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A stop-start rendszer automatikus, sima és egyenletes újraindítást tesz lehetővé. A rásegítő villanymotor teljesítménye 13,6 lóerő, legnagyobb nyomatéka 53 Nm.

A tesztnapokon jól meghajtottuk mindkét modellt, így nem csodálkoztunk azon, hogy 7,5-7,7 literes átlagfogyasztást mértünk, ami nagyjából megfelel az elvárásoknak egy 12 mázsás, összkerék-meghajtású kisméretű szabadidő-autó esetében. A hibridek felára nem súlyos, 490 ezer forintot kell a hasonló motorizáltságú és felszereltségű korábbi modellekre ráfizetni úgy, hogy az alapfelszereltség jócskán gyarapodott. Az új modellekre a hazai importőr 3+7 éves hibrid garanciát ad (maximum 200 ezer kilométeres futásteljesítményig), a motor, a váltó és a turbó mellett a hibrid hajtásra is.

B. Cs. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.31
Aláírták Marosvásárhelyen az A3-as észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely melletti szakaszának....
2020.05.31
Magyar idő szerint szombatról vasárnapra virradóra sikeresen felbocsátották Floridából a SpaceX....
2020.05.31
A koronavírus járvány jelenlegi fázisában a védőmaszkoknak jött el az ideje. Látva a kínálatot,....
2020.05.30
Nazhat Karim, a kurd származású építész, kemenceépítő mester több mint három évtizede tervez és....
2020.05.30
Vlagyimir Putyin orosz elnök javasolta, hogy 15,5 milliárd rubelt különítsenek el a kedvezményes....
2020.05.30
Michelisz és Tassi mellett egy újabb fiatal tehetség mutatkozik be a túraautó-világkupában –....
2020.05.30
Hamid Ghalijari Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.05.30
A szombat reggeli frontális balesetben a személyautó mindkét utasa életét vesztette. ..
2020.05.30
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) rendelkezése alapján a 80 fős személyzetből legfeljebb....
2020.05.30
A modellfejlesztési beruházások akár 40 százalékkal is csökkenhetnek a hatékonyság növelésével. ..