Suzuki Vitara

Próbán a Suzuki esztergomi hibridjei

2020.05.12.

A zselici erdőben, autópályán, országúton tettük próbára a hazai gyártású immár hibrid Suzukikat.

Az Év Magyar Autója 2020 díjra jelölt Suzuki Vitara és Suzuki SX4 S-Cross itthon kizárólag 48 voltos hibrid hajtáslánccal kapható, a korábbinál gazdagabb felszereltséggel, csakis LED-es fényszórókkal és gazdag vezetéstámogató arzenállal. Kívülről csak a Vitarán látszik a megújulás, az első lámpáiban egy kék színű osztásról ismerszik fel a hibrid és természetesen a hybrid feliratról. Az S-Cross maradt változatlan, csak a műszerfalon felvillanó apró akkumulátor jel mutatja, hogy éppen visszatöltésben ügyködik. A Vitara színes központi kijelzője beszédesebb, ott egyértelműbb grafika mutatja, hogy éppen milyen erőforrást használ az autó.

Az 1,4 literes Boosterjet motor (az egyliterest kivezették a kínálatból) érdekes módon gyengébb lett a villamosítással, de a 127 lóerős teljesítménye így is elegendő a mindennapos biztonságos autózáshoz. Az intercoolerrel ellátott turbófeltöltő túlnyomásos levegőt juttat a hengerekbe és ezzel lehetővé teszi, hogy a motor már alacsony fordulatszámon, akár kétezres fordulaton elérje a legnagyobb nyomatékot (235 Nm). Váltója hatfokozatú kézi, automatát egyelőre nem kínál a Suzuki egyik esztergomi modelljéhez sem.

A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott a motorhoz szíjjal csatlakozó indítógenerátorból (feladata a nyomatéknövelés és nyomatékiegyenlítés) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban (van 12 voltos is) tárolódik. A hatékony töltési fokozat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A stop-start rendszer automatikus, sima és egyenletes újraindítást tesz lehetővé. A rásegítő villanymotor teljesítménye 13,6 lóerő, legnagyobb nyomatéka 53 Nm.

A tesztnapokon jól meghajtottuk mindkét modellt, így nem csodálkoztunk azon, hogy 7,5-7,7 literes átlagfogyasztást mértünk, ami nagyjából megfelel az elvárásoknak egy 12 mázsás, összkerék-meghajtású kisméretű szabadidő-autó esetében. A hibridek felára nem súlyos, 490 ezer forintot kell a hasonló motorizáltságú és felszereltségű korábbi modellekre ráfizetni úgy, hogy az alapfelszereltség jócskán gyarapodott. Az új modellekre a hazai importőr 3+7 éves hibrid garanciát ad (maximum 200 ezer kilométeres futásteljesítményig), a motor, a váltó és a turbó mellett a hibrid hajtásra is.

B. Cs. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.05.06
Németországban nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest,....
2021.05.06
Az eladási darabszámokat nézve úgy tűnik, a vásárlóknak bejön a Tucson új, világító ábrázata, a....
2021.05.06
Halálos kimenetelű baleset történt kedden délelőtt Torna (Kassa-vidéki járás) közelében - írja a....
2021.05.06
A TOYOTA GAZOO Racing izgalmas küzdelemben kivívott győzelemmel nyitotta meg a Hypercar korszakot a....
2021.05.06
Magyarországon is megrendelhető a Toyota egyik legfontosabb idei újdonsága, a 2021-es ’Év Autója’....
2021.05.06
Az Oktoberfest-et, a hagyományos nagy sörünnepet törölték Münchenben, az IAA-t azonban minden....
2021.05.05
Közlekedési baleset áldozata lett egy magyar autós szerda hajnalban Ausztriában – írja az orf.at ..
2021.05.05
Különleges kivitellel ünnepli a kerek évfordulót a CX-30. ..
2021.05.05
Csehországban az első négy hónapban éves összehasonlításban 12,6 százalékkal 68 510-re emelkedett....
2021.05.05
Omer Gam Törökországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....