autósport
Nemrég bombaként robbant a hír, hogy az előző években sikert sikerre halmozó német gyár elhagyja a hosszútávú sportautó-világbajnokságot (WEC), hogy a jövőben a Forma–E-ben képviseltethesse magát. Ezzel párhuzamosan egyre erősödnek a pletykák, melyek szerint a Porsche egyre komolyabban fontolgatja a Forma–1-es szerepvállalást is.
Tény, hogy képviselőik – több gyáréhoz hasonlóan – részt vettek a 2021-es motorszabályokkal kapcsolatos egyeztetéseken, és a vezetőség sem cáfolta, hogy szemmel tartják az előírások alakulását, ennél többet azonban ők maguk nem közöltek a témáról. Az utóbbi időben azonban egyre több „árulkodó” jelet vélnek felfedezni a gyár háza táján, melyek akár arra is utalhatnak, hogy elkezdődött a Forma–1-es projekt előkészítése.
Kiderült például, hogy a WEC-ből való távozás ellenére nem fogják feloszlatni LMP1-es csapatukat (ez a sportautó-világbajnokság királykategóriája). „A jövőben szükségünk lesz ezekre az emberekre” – nyilatkozta sejtelmesen Michael Steiner, a Porsche kutatás-fejlesztési igazgatója az Auto Motor und Sportnak. „A csapat, amit az LMP1-ben építettünk fel roppant motivált, és hihetetlen tudással rendelkezik. Jó ötlet konkrét tervet kidolgozni a mérnökök, a szerelők és a versenyzők számára.”
Az még nem tisztázott, hogy egészen pontosan mit terveznek, Steiner azonban annyit elárult, hogy egy „nagyteljesítményű” erőforráson dolgoznak. Azt, hogy mi lesz ennek a projektnek a sorsa, még nem döntötték el, nem kizárt azonban, hogy a fejlesztés során a motorból egy olyan erőforrás formálódik, ami megfelel majd a Forma–1 2021-es szabályainak.
„Más gyártókhoz hasonlóan, az FIA meghívására mi is részt veszünk a jövő Forma–1-es motorjaival kapcsolatos egyeztetéseken. A weissachi csapat jelenleg nem F1-es motoron dolgozik, hanem koncepciószinten egy nagyteljesítményű erőforráson, anélkül, hogy eldöntöttük volna, mihez is kezdünk ezzel a motorral” – fogalmazott a német szakember.
A 2021-es szabályokról még nem egyeztek meg a tárgyaló felek, és csak a körvonalai vannak meg az új motorformulának. Az F1 új többségi tulajdonosa mindenképpen hangosabb, olcsóbb és egyszerűbb egységeket akar, a csapatok pedig semmiképpen sem szeretnének letérni a 2014-ben megkezdett útról. Abban viszont többen egyetértenek, hogy a drága és bonyolult MGU-H-nak mennie kell, és az is felmerült, hogy az új korszakban biturbók dübörögnek majd a gépekben.
(Auto Motor und Sport, telesport.hu)