Az új Panamera és Panamera Sport Turismo modellek piaci bevezetésével a modellsorozat óriási, 230 százalékos fejlődést mutatott a korábbi évhez képest, de a Porsche kétajtós sportautói is folyamatos sikernek örvendenek a közép-kelet-európai ügyfelek körében: a középmotoros 718 Boxster/Cayman sorozat szignifikáns, 18 százalékos fejlődést ért el, az ikonikus 911-es pedig folytatta stabil növekedését, 3%-kal túlszárnyalva a 2016-os eladásokat.
A Macan modellsorozat szintén 3 százalékos fejlődést produkálva történelmének legjobb évét zárta a régióban, és 2017-ben a Macan sorban másodszor volt a legsikeresebb Porsche modell. A Macan eredményeit sorrendben a Cayenne követte, bár az előző generáció a tavalyi kivezetés okán enyhe visszaesést mutatott 2016-hoz képest.
“A Porsche Central and Eastern Europe értékesítési sikereit elsősorban a rendkívül erős termékpalettának köszönhetjük, aminek tavaly az új generációs Panamera modellek újabb löketet adtak,” mondta Marcus Eckermann, a Porsche Central and Estern Europe s.r.o. igazgatója, majd hozzátette: “Elkötelezett importőri és kereskedői hálózatunk, valamint vonzó modellkínálatunk révén – amiben olyan ikonokat tisztelhetünk, mint a legendás 911-es, vagy a Cayenne új generációja – az idei évben is további, stabil növekedést várunk a régióban.
A közép-kelet-európai régióban továbbra is Lengyelország a Porsche legnagyobb piaca, ahol 2017-ben összesen 1.535 autó talált gazdára, 21 százalékos növekedést generálva a 2016-os évhez képest. A további kulcsfontosságú piacok közé tartozik Törökország 676 kiszállítással, Ukrajna 393 darabos eredménnyel, Csehország 372 autóval, valamint Magyarország 365 eladott Porsche modellel, vagyis a Porsche Centrum Budapest ügyfelei Magyarországot a PCEE régióhoz tartozó 26 országból a ötödik helyre pozicionálták.
A prágai (Csehország) Porsche Central and Eastern Europe s.r.o. a Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG német sportautógyártó közép-kelet-európai regionális irodája és leányvállalata, amely 26 piac regionális tevékenységeiért felelős. A PCEE-hez tartozó piacok: Örményország, Azerbajdzsán, Fehéroroszország, Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Horvátország, Ciprus, Cseh Köztársaság, Észtország, Grúzia, Görögország, Magyarország, Izrael, Kazahsztán, Lettország, Litvánia, Macedónia, Málta, Moldova, Románia, Lengyelország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország és Ukrajna.