Forma 1
Hembery úgy érzi, a Forma-1-nek szüksége van egy olyan berendezésre, melynek segítségével könnyen meg lehetne tisztítani a versenypályákat a különböző balesetek után. Belgiumban (ahol az első szabadedzésen Nico Rosberg a futamon pedig Sebastian Vettel kapott defektet) például 63 gumiabroncson találtak vágásra utaló jeleket, ezek nagy részét pedig a Pirelli közleménye szerint a különböző törmelékek okozták, nem meglepő tehát, hogy a szakember változásokat sürget.
Most elmondta, az ötlettől a Nemzetközi Automobil Szövetség sem zárkózik el, sőt hajlandó fontolóra venni egy olyan egységes berendezés használatának engedélyezését, ami segíti a versenypályák felületének gyors és hatékony tisztítását.„A különböző folyamatok meghatározása nem a mi feladatunk, a megbeszélések során azonban az FIA emberei is felismerték, szükség lenne egy olyan berendezésre, amivel megfelelően le lehet tisztítani a versenypályát, főleg a balesetek után” – idézi Hembery szavait az Autosport magazin internetes oldala.
„Talán ezeket a berendezéseket a világ minden részén használhatnánk és egységesíthetnénk a tisztítási folyamatot. Ez (a tisztítóberendezések bevezetése) egy olyan terület, amit folyamatosan figyelemmel követek, és remélem, hamarosan előrelépés történik” – magyarázza a sportigazgató, aki elsősorban a különböző, főleg az Amerikai Egyesült Államokban futó versenysorozatokban már használt ventillátoros takarítójárművekkel fújatná le a törmeléket.
„Én egy ilyen megoldást javasoltam. Talán tehetünk valamit – mégpedig komolyabb kiadások nélkül – egy szabványos eljárás bevezetéséért. Egy ventillátorral felszerelt takarítógép bemehetne a pályára a különböző incidensek után. Néhány baleset miatt sok törmelék kerül a pályára, néha egészen nagy darabok is. Régóta beszélünk már erről a problémáról, és a tisztesség kedvéért meg kell jegyezni, hogy az FIA komolyan veszi ezeket a kérdéseket, és már vizsgál is néhány javaslatot” – fogalmaz Hembery, kinek felvetését egyébként többen támogatják, hiszen a jelenlegi „seprűs megoldás” azon túl, hogy meglehetősen korszerűtlennek hat, sokszor a biztonsági autós fázist is elnyújtja.