e-mobilitás

Peugeot: irány az elektromobilitás (és a prémium)

2021.08.09.

A Peugeot itthon kínált modelljei közül hét típus kapható tisztán elektromos, vagy hibrid hajtáslánccal. Jövőre tovább bővül az e-kínálat: újabb, hatékonyabb akkus változatok lépnek színre, jön az új, C-osztályos 308-as, ráadásul mindezt úgy, hogy Peugeot még inkább a prémiumos felszereltség irányába kívánja eltolni négykerekűinek kivitelét.

Szerző: Heimer György

Már nálunk is kapható a Peugeot új csúcsmodellje, az 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) sportlimuzin. A lapos, elnyújtott karosszériájú, erősen áramvonalazott konnektoros plug in hibrid prémiumosan elegáns és nagyon tud menni. Álló helyzetből 5,2 másodperc alatt van fenn „százon”, 3 másodperc kell ahhoz, hogy az óránkénti 80 kilométeres sebességről felgyorsuljon 120-ra, a végsebesség pedig 250 km/óra. E teljesítményről a 360 lóerős összteljesítményű hajtáslánc gondoskodik. A 200 lovas, 1,6 literes benzinmotor mellett az első tengelyen egy 110 lóerős villanymotor, a hátsón egy további, 113 lóerős elektromotor dolgozik össze, az erő pedig egy 8 fokozatú automata sebességváltón át jut a kerekekhez. A négykerékhajtású csúcshibrid – akár 140 km/h sebességgel hajtva – 42 kilométert tud tisztán elektromosan megtenni, a márka által megadott kombinált benzinfogyasztás pedig alig több két liternél száz kilométerenként.

Ám a közel 24 millió forintos vételár tájékán startoló 508 PSE egyfajta látványosság, mintegy megtestesíti a Peugeot nagyratörő céljait. Vagyis azt, hogy az oroszlános márka is mindinkább maga mögött hagyja a hagyományos belső égésű technikát, s nagy riválisaihoz hasonlóan egyre nagyobb tempóban áll át az e-mobilitásra – minden fontosabb kategóriában már ma is kínálnak valamilyen villanyos meghajtást. Alighanem ezt volt az egyik legfontosabb üzenete annak a július végi eredményismertető-sajtótájékoztatónak, amelyen a márka hazai importőrei amolyan ízelítőül felvonultatták a Peugeot néhány e-modelljét. Ezek között szerepel a 2020-ban az év autójának megválasztott e-208-as szupermini teljesen elektromos változata, valamint az e-2008-as e-suv. Mindkét kisautó – WLTP ciklus szerint – egy töltéssel több, mint 300 kilométert tud megtenni, és félóra alatt 80 százalékra felnyomható a töltöttségi színt (100 kW-os, egyenáramú töltőoszlopról). Újabb ajánlat, hogy a kurrens 3008-as városi terepjárót, továbbá az 508-as limuzint és annak SW jelű kombiváltozatát konnektorról tölthető (plug in) hajtással kínálják. Közülük a 3008 Hybrid4 jelű típus 300 lóerős, és elektromos üzemmódban közel 60 kilométert tud megtenni. De nemcsak személyautókból, hanem a haszonjárművek frontján is kínálnak villanyost. A pickup méretű Rifter/Partner, valamint az Expert/Traveller kishaszonjármű, illetve kisbusz is választható hibridhajtással, jövőre pedig megérkezik a nagyobb méretosztályú e-Boxer is.

Az elektromobilitási erőfeszítések már visszatükröződnek az értékesítésekben. Túl azon, hogy az európai piacokon a Peugeot márka a legnépszerűbbekhez tartozik és az év első felében eladott 423 ezer jármű 34 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi hasonló időszakhoz képest, az e-típusok részaránya az eladásokban 13 százalék és az e-208-as, 2008-as a második legnépszerűbb a vén kontinensen, az eladott villanyos minik sorában. Ami a hazai értékesítések kérdéskörét illeti, a pandémia igencsak megcibálta a tavalyi forgalmazást, de a márka még így is tudta növelni az eladott gépkocsik számát. Ez többi között annak is köszönhető, hogy keresett modellnek bizonyult a nagycsaládosok számára 2,5 millió forintos állami támogatással elérhető 5008-as, főként annak hétüléses változata – mondta Bálin Zsófia a magyar Peugeot márkaigazgatója. Az idei év első felében eladott 1934 járműből 1151 a személyautó, 783 pedig haszonjármű, ami 2,5 százalékos piaci részesedésnek felel meg. 2021 első félében 190 haszongépjárművel több kelt el, ami növelte a márka súlyát ezen a piacon, elérve a 6,4 százalékos piaci részesedést. A hazai Peugeot-összforgalomból a környezetbarát elektromos és hibridek 5 százalékkal részesedtek.

A Peugeot a Stellantis cégcsoport tagjaként (a Stellantis ez év elején a Peugeot-Citroen-Opel, továbbá a Fiat-Chrysler cégcsoport fúziójából ez év elején jött létre, és a világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma) az elektromobilitás élvonalában akar haladni – hangsúlyozta Mocsai Zoltán, a márkaimportőr marketingvezetője. Mint mondta, a Stellantis égisze alatt már javában dolgoznak azokon e-platformokon, amelyek hatótávja méretosztályoktól függően már 400-800 kilométer között mozog, jóllehet erre még bizonyosan néhány évet várni kell. Ami bizonyos, hogy jövőre jön az új 308-as, 80 kilométerre növekedhet a tovább tökéletesített plug in hibridek hatótávja, s közben az is kiemelt cél, hogy a Peugeot még inkább a prémium kategória felé tolja modellpalettáját.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.29
Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító,....
2021.11.29
Párizsban az egész városra kiterjesztették a 30 km/órás sebességhatárokat. Brüsszel üdvözölte ezt a....
2021.11.29
A szövetségi kormány 350 millió euróval támogatja az e-autók nem nyilvános töltőállomásainak....
2021.11.29
A napokban ítélték oda az és Év Pickupja 2022/2023 díjat a Toyota legendás pickupja a Hilux....
2021.11.29
A hazai taxitársaságok közül elsőként a Főtaxinál érhető el a robotdiszpécser szolgáltatás, amelyet....
2021.11.29
A számos tagadás ellenére úgy tűnik, Herbert Diess vezérigazgató nem ül olyan szilárdan a....
2021.11.28
Két autó ütközött össze a 19-es kilométernél, Budapest belterületén - írja a police.hu ..
2021.11.28
Időutazás egy különleges géppel egy történelmi terepen. ..
2021.11.28
Vasárnap délután szomorú hírt közölt a Williams-istálló: életének 79. évében elhunyt az alakulatot....
2021.11.28
Az Audi igazgatótanácsának tagja, Hildegard Wortmann még öt évig felel majd a marketing- és....