Dakar

A Peugeot felkészült a Dakarra

2015.01.03.

A francia márka 25 év kihagyás után tér vissza a világ legnehezebb tereprali versenyére, rögtön három autóval. Murva helyett aszfalton kellett lebonyolítaniuk az utolsó tesztet egy váratlan özönvíz miatt.

Vasárnap kezdődik a 2015-ös Dakar-rali Dél-Amerikában egy 833 kilométeres etappal Buenos Aires és Villa Carlos Paz között, amelyből 170 kilométer lesz gyorsasági szakasz. A 25 év kihagyás után gyári csapattal visszatérő Peugeot rendkívül erős pilótákat szerződtetett, hiszen a legtöbb Dakar-győzelemmel rendelkező versenyző, Stéphane Peterhansel, a mezőny leggyorsabbjának tartott, 2010-ben győzelmet arató Carlos Sainz, és a motorral már többször diadalmaskodó Cyril Despres fogja vezetni a 2008 DKR autókat.

A 4,1 méter hosszú, 2 méter széles, és 1,9 méter magas francia versenygépek különlegessége, hogy csak a hátsó kerekeik hajtottak, emiatt jóval könnyebbek lehetnek, mint a rivális 4x4-es Minik. Ezen kívül még két előnyt jelent a kétkerék-meghajtás a szabályok szerint: jóval hosszabb, közel fél méteres rugóutakat lehetett kialakítani a felfüggesztésekben, és engedélyezett a keréknyomás-szabályzó rendszer használata is, amivel pillanatok alatt, gombnyomásra lehet az aktuális terepviszonyokhoz igazítani a gumik keménységét.

A 9000 kilométer össztávú verseny már azelőtt megmutatta, hogy mennyi improvizálást igényel, mielőtt ténylegesen elkezdődött volna. A verseny előtti utolsó tesztet ugyanis Buenos Airestől 30 kilométerre, egy tereppályán rendezték volna meg, de mivel az előző napokban rendkívül sok eső esett, a helyszín alkalmatlanná vált a gyakorlásra, így aszfalton kellett a végső beállításokat megtalálnia a Peugeot csapatának.

„Ez az első Dakarom, amikor aszfalton végeztük el a shakedown tesztet, de az özönvíz-szerű esőzés miatt ez volt az egyetlen lehetőségünk. Olyan megoldást tudtunk találni, amelynek révén tesztelhettük az autót, most elégedett vagyok, mert minden jól működött rajta” – nyilatkozta az ex-ralis, nyolcszoros Dakar-résztvevő Carlos Sainz.

„Ez van, megérkeztünk. Az egész csapat nagyon keményen dolgozott, hogy készen legyünk erre a napra. Büszke vagyok arra, amit eddig elértünk, de most már az első gyorsasági szakaszra készülünk – tette hozzá Bruno Famin csapatfőnök.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....