Dakar
Vasárnap kezdődik a 2015-ös Dakar-rali Dél-Amerikában egy 833 kilométeres etappal Buenos Aires és Villa Carlos Paz között, amelyből 170 kilométer lesz gyorsasági szakasz. A 25 év kihagyás után gyári csapattal visszatérő Peugeot rendkívül erős pilótákat szerződtetett, hiszen a legtöbb Dakar-győzelemmel rendelkező versenyző, Stéphane Peterhansel, a mezőny leggyorsabbjának tartott, 2010-ben győzelmet arató Carlos Sainz, és a motorral már többször diadalmaskodó Cyril Despres fogja vezetni a 2008 DKR autókat.
A 4,1 méter hosszú, 2 méter széles, és 1,9 méter magas francia versenygépek különlegessége, hogy csak a hátsó kerekeik hajtottak, emiatt jóval könnyebbek lehetnek, mint a rivális 4x4-es Minik. Ezen kívül még két előnyt jelent a kétkerék-meghajtás a szabályok szerint: jóval hosszabb, közel fél méteres rugóutakat lehetett kialakítani a felfüggesztésekben, és engedélyezett a keréknyomás-szabályzó rendszer használata is, amivel pillanatok alatt, gombnyomásra lehet az aktuális terepviszonyokhoz igazítani a gumik keménységét.
A 9000 kilométer össztávú verseny már azelőtt megmutatta, hogy mennyi improvizálást igényel, mielőtt ténylegesen elkezdődött volna. A verseny előtti utolsó tesztet ugyanis Buenos Airestől 30 kilométerre, egy tereppályán rendezték volna meg, de mivel az előző napokban rendkívül sok eső esett, a helyszín alkalmatlanná vált a gyakorlásra, így aszfalton kellett a végső beállításokat megtalálnia a Peugeot csapatának.
„Ez az első Dakarom, amikor aszfalton végeztük el a shakedown tesztet, de az özönvíz-szerű esőzés miatt ez volt az egyetlen lehetőségünk. Olyan megoldást tudtunk találni, amelynek révén tesztelhettük az autót, most elégedett vagyok, mert minden jól működött rajta” – nyilatkozta az ex-ralis, nyolcszoros Dakar-résztvevő Carlos Sainz.
„Ez van, megérkeztünk. Az egész csapat nagyon keményen dolgozott, hogy készen legyünk erre a napra. Büszke vagyok arra, amit eddig elértünk, de most már az első gyorsasági szakaszra készülünk – tette hozzá Bruno Famin csapatfőnök.