sztrájk
Még nem tudni, hogy mennyire lesz átfogó az egy hetesre tervezett munkabeszüntetés, de Nicoley Baublies, az ágazati dolgozókat összefogó Ufo szakszervezet vezetője világossá tette: napról-napra rugalmasan szervezik meg a munkabeszüntetést, hogy lehetőleg ne adjanak lehetőséget a német légitársaság vezetésének az ellenintézkedésekre. A sztrájk "intenzitása" attól is függ, hogy tesz-e a vállalatvezetés jogi lépéseket vagy hajt-e végre "provokációkat" – hangsúlyozta a szakszervezeti vezető. - Minden utasnak arra kell felkészülnie, hogy járata kimarad – mondta Baublies, hozzátéve, hogy további részleteket pénteken tesznek közzé.
A sztrájk csak a Lufthansa anyavállalatot érinti, a konszernhez tartozó leányvállalatok, így a Germanwings, a Eurowings, az Austrian Airlines és a Swiss zavartalanul működik. A vita a korai nyugdíjba menetel és az öregségi nyugdíj feltételeiről folyik. A Lufthansa állítólag a már alkalmazásában álló dolgozók esetében kész elfogadni a szakszervezet anyagi követeléseit, az újonnan belépőknek azonban csak alacsonyabb, a vezető frankfurti tőzsdeindex a DAX kosarában szereplő cégekéhez hasonló – alacsonyabb nyugdíjat jelentő – feltételeket hajlandó biztosítani. A Lufthansa működését sorozatos munkaügyi viták terhelik.
A légiutas-kísérők utoljára 2012-ben sztrájkoltak, de a pilóták 2014 áprilisa óta már 13 alkalommal szüntették be a munkát. A földi személyzet két figyelmeztető sztrájkja 2013-ban jórészt megbénította a társaságot. Az első háromnegyed évet 24,3 milliárd euró bevétel mellett 1,7 milliárd euró nyereséggel zárta a Lufthasa-csoport, de a konszernnek egyre nagyobb versenyt támasztanak a diszkont légitársaságok és az öböl menti országok állami légitársaságai.