közlekedés

Párizsban bevezetik a gépjárművek környezetvédelmi besorolását jelző plaketteket

2017.01.17.

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelősséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

Párizs az első település Franciaországban, amely életbe lépteti ezt a megoldást a levegő minőségének javítása érdekében, mégpedig a gépjárművek által kibocsátott szálló por csökkentésére - jelezte közleményében Anne Hidalgo főpolgármester, aki egyik legfontosabb feladatának tekinti a légszennyezettség csökkentése elleni harcot a gépkocsiforgalom visszaszorításával.

Ahogy korábban Magyarországon is, a hatóságoktól igényelhető plakettek olyan matricák, amelyeknek a színét a járművek szennyező anyag-kibocsátásának szintje alapján határozzák meg. A matricák színe alapján a legszennyezőbb járműveket ezentúl ki is tilthatják a közlekedésből. Azaz a páros-páratlan rendszámok szerinti közlekedési korlátozást a matricák színe szerinti korlátozás váltja fel füstköd esetén.

"A kevésbé szennyező járművek akkor is közlekedhetnek majd, amikor a legszennyezőbbeknek a garázsokban kell maradniuk" - mondta Christophe Najdovski környezetvédelmi alpolgármester. "Azt csináljuk, amit Berlinben már 2008-ban bevezettek. Több mint kétszáz európai város életbe léptette ezt a kategorizálást, és hatékonynak bizonyult" - tette hozzá.  

A párizsi városvezetés nem titkolt célja, hogy felére csökkentse Párizsban a gépkocsik számát és 2020-ra teljesen kiűzze a dízel gépkocsikat.

A magán gépkocsik számára hat színt vezettek be, a legkevésbé szennyező járművek zöld, míg a leginkább szennyezők szürke matricát kapnak. Egyébként Párizsban tavaly július óta a húsz évnél régebbi gépkocsik hétközben egyáltalán nem közlekedhetnek.

A kötelező plakett egységesen 4,18 euróba kerül minden autósnak. A környezetvédelmi minisztérium szerint eddig 2,5 millióan igényelték a matricát, de a hatóságok két hónap türelmi időt adnak mindenkinek a beszerzésre. Azt követően a matrica nélkül közlekedő járművekre 68 és 135 euró közötti helyszíni bírságot szabhatnak ki a rendőrök.

Párizsban naponta 600 ezer jármű közlekedik, ebből mintegy 100 ezer teherautó és ugyanennyi motor.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
- Közös vállalatot alapított 50-50 százalékos tulajdoni arányban az AutoWallis csoport portugál....
2024.05.22
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-....
2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Az Opel új fejezetet nyitott az új Astrával, Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója már elérhető....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....