Porsche
Lenyűgözőek az új hibrid Panamera adatai, amelyek az erejéről és a menetteljesítményeiről árulkodnak. A 2,9 literes V6 benzinmotor és a villanymotor kettősének rendszerteljesítménye 462 lóerő, nyomatéka pedig – kimondani is megdöbbentő – 700 Nm! Álló helyzetből 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, amellyel simán hozza a komoly sportautók értékét. Pedig egy gyönyörű luxuslimuzinról beszélünk, amely igyekszik a környezetet is óvni, amennyire tőle telik. Hangulatos megoldásokkal hívja fel a figyelmet környezetbarát mivoltára. A Panamera felirat zöldes árnyalattal pompázik a hátulján, a könnyűfém keréktárcsái mögött pedig halványzöld féknyergek hirdetik vidáman a hibridségét. Ám nem elég csak környezetbarátnak látszani, és a Panamera nem is okoz csalódást. Száz kilométeren akár 2,5 literre is lecsökkenthető a benzinfogyasztása, amely egy egészen elképesztő adat.
Miközben a szerzők a dél-afrikai napsütésben csodás tájakon suhannak a Panamerával elárulják azt is, hogy a PDK sebességváltót – amely sokak szerint a világ legjobb kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltója – még tovább optimalizálták a mérnökök. Megdicsérik továbbá a kényelmét, igazi GT autónak aposztrofálva a hibridet. Furcsán hangozhat ez manapság, amikor a GT megnevezést szinte mindig csak az autósporttal kapcsolatban hallhatjuk, pedig a Gran Turismo szóösszetétel eredetileg a hosszú távú autózást jelenti, és a Panamera 4 E-Hybrid pontosan ebben nyújt feledhetetlent. Üljön akár elöl a kormánykerék mögött, vagy hátul a nagyméretű képernyőkkel rendelkező szórakoztatórendszerrel bíbelődve az utas, a Panamerában töltött percekre mindig örömmel fog gondolni. Nagyobb kényelmet talán csak az Executive kivitelek képesek nyújtani, remélhetőleg róluk is készül hamarosan egy látványos videó. A további érdekességek bemutatását viszont meghagyjuk a Carfection újságírójának: