Mol Limo
„Még bennünket is meglepett a januárban indult MOL Limo szolgáltatás sikere” – mondta Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója azon a tájékoztatón, ahol bejelentették: 50 prémium kategóriás Mercedes-Benz A-osztállyal bővül a MOL autómegosztó szolgáltatásának flottája szeptembertől.
A cég értékelése szerint a kecskeméti gyártósorról legördülő újgenerációs modell a fiatalos, dinamikus irányvonalat képviseli, ami kifejezetten passzol a MOL Limo felhasználóihoz.
A MOL az új prémium szolgáltatással, az 50 darab Mercedes-Benz A-osztállyal újabb felhasználói kört céloz meg. A havidíj tekintetében nincs különbség a VW és Mercedes modellek igénybevétele között, azonban a percdíjak eltérnek: míg az Up és e-Up a havidíjas ügyfeleknek 66 forint/perc, az alkalmi felhasználók számára pedig 77 forint/perc tarifával áll rendelkezésre, addig az A-osztályú Mercedeseket percenként 99 forintért (havidíjjal), illetve 111 forintért (alkalmi felhasználók) lehet igénybe venni.
A MOL 2016-ban elfogadott „Enter Tomorrow” stratégiájában leszögezte, hogy literek helyett kilométereket értékesít, így sokkal nagyobb szerepet szán a mobilitási szolgáltatásoknak. Ennek nagyon fontos mérföldköve volt a MOL Limo januári elindulása. A szolgáltatás mostani fejlesztésével pedig folytatódik a Limo célkitűzése, mely szerint a vállalat folyamatosan növeli a gépkocsiflottát, az infrastrukturális fejlesztések függvényében fokozatosan emelve benne az elektromos autók arányát, továbbá a szolgáltatás működési területét 2020-ra Budapest közigazgatási határáig kiterjeszti. A szolgáltatási terület az elmúlt hónapokban mintegy 10 négyzetkilométerrel, mintegy 70 négyzetkilométerre bővült. A zónabővítés előfeltétele volt a megfelelő töltési infrastruktúra kialakítása, ezért a MOL a külső Váci úton található töltőállomásán is elektromos töltőegységeket alakított ki.
A MOL Limo flottája tehát mostantól 450 autóra bővült. Az autómegosztó szolgáltatás keretében 100 elektromos, valamint 300 benzinüzemű Volkswagen up! mellett mostantól az 50 darab Mercedes-Benz A-osztály modell is a felhasználók rendelkezésére áll.
„Az elmúlt fél év tapasztalataiból kiindulva magától értetődő volt, hogy nem állunk le a fejlesztéssel, hiszen a MOL Limo azonnal népszerű lett a budapestiek körében. Továbbra is azért dolgozunk, hogy megtaláljuk azokat az innovatív szolgáltatásokat, amelyekkel még kényelmesebbé tehetjük az úton lévők életét. Mobilitást kínálunk mindenkinek, függetlenül attól, van-e gépjárműve, vagy nincs” – fogalmazott Ratatics Péter.
„A közösségi, megosztáson alapuló közlekedésnek igen is van jövője. Jól bizonyítja ezt az is, hogy a MOL Limo 35 ezer felhasználója az elmúlt fél évben több mint 1,5 millió kilométert tett meg Budapesten. Kontextusba helyezve, ez a szám a Föld – Hold távolságának nagyjából kétszerese” – mondta Ratatics Péter. Az ügyvezető igazgató hozzátette: egy közösségi szolgáltatás csak akkor lehet igazán sikeres, ha a közösség igényeire valóban odafigyelnek. Az eddigi tapasztalatok szerint pedig a MOL Limo felhasználói a magasabb szintű, prémium szolgáltatásokra is igényt tartanak.
„Éppen ezért a hazai vállalatok között olyan partnert kerestünk, aki prémium minőségű gépjárművet biztosít számunkra, amellett, hogy azonosulni tud a MOL filozófiájával és jövőről alkotott képével. Így a választásunk a Mercedesre esett. Az együttműködés pedig máris eredményes, hiszen flottánk hamarosan 50 prémium kategóriás Mercedes-Benzzel bővül” – közölte Ratatics Péter.
A MOL Limo flottához csatlakozó Mercedes-Benz A-osztály bemutatása alkalmával Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott: „Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Mercedes-Benz az új, részben Kecskeméten gyártott A-osztállyal csatlakozhatott a MOL Limóhoz. Biztosak vagyunk benne, hogy a MOL innovatív autómegosztó rendszeréhez tökéletesen passzol a legmodernebb technológiai megoldásokat felsorakoztató, ugyanakkor rendkívül praktikus és elegáns autó, amely a városban valóban elemében érzi magát.”
A MOL 2018 januárjában indította el budapesti közösségi autómegosztó szolgáltatását, a Limót. A lépés illeszkedik a társaság 2016-ban bemutatott, 2030-ig szóló hosszú távú stratégiájába, amely egyebek mellett a fogyasztói szolgáltatások üzletág fejlesztésével - például a benzinkutak kiskereskedelmi értékesítési ponttá alakítása (Fresh Corner koncepció), e-mobilitás, autómegosztó szolgáltatás révén - diverzifikálja a Mol tevékenységét. A hazai olajtársaság a Green Go hasonló szolgáltatását követően szállt be a fővárosi carsharing piacra.