Nemak Győr Kft.
David Toth, a Nemak Győr Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a győri gyár fejlődése az elmúlt húsz évben töretlen volt, s ez így marad a jövőben is. Ennek bizonyítéka az az ötmilliárd forintos kapacitásbővítés, amelyet kormánytámogatással a Nemak végrehajt. A motorblokkok és hengerfejek gyártására szakosodott győri gyár mexikói tulajdonban van, az anyavállalatnak 34 üzeme van a világban, s 48 motorgyárnak szállítanak terméket. Legnagyobb vevőik az Opel, a Renault, az Audi és a BMW.
MTI Fotó: Nyikos Péter
A kapacitásbővítés munkahelyteremtéssel is jár, 2016 végére a jelenleginél százzal többen dolgozhatnak majd a Nemaknál, összesen 800-an.
- Az egyik legnagyobb gondunk a regionális munkaerőhiány – fogalmazott az ügyvezető igazgató, s arra kérte a kormány jelen levő képviselőjét, a szakképzés átalakításával tegyenek meg mindent azért, hogy megfelelő közép- és felsőfokú végzettségű szakemberhez jussanak. Mindezért a Nemak is sokat tesz, elindította a duális képzést és új alapokra helyezték a melegüzemi képzést.
Szijjártó Péter beszédében úgy fogalmazott, ritka alkalom, hogy magyar-mexikói gazdasági együttműködést méltathatja, a Nemak ugyanis mexikói.
Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára (j) és David Toth ügyvezető
MTI Fotó: Nyikos Péter
- A vállalat termékeinek 71 százalékát exportálja, a maradék pedig az Audi győri és az Opel szentgotthárdi gyárába kerül – mondta el a külgazdasági és külügyminiszter-helyettes, aki méltatta azt is, hogy a Nemak beszállítóinak több fele magyar vállalkozás.
Szijjártó úgy vélekedett, az autóiparnak kitüntetett szerepe van Magyarország újraiparosításában, s a kormány a jövőben még jobban ösztönzi, hogy minél több kutatás-fejlesztéssel foglalkozó cég válassza Magyarországot.
Végezetül arról beszélt Szijjártó Péter, hogy a kormány jelenleg 48 céggel kötött stratégiai együttműködést, s azt szeretné, ha a Nemak Győr Kft.-vel aláírhatná a hosszú távra szóló megállapodást.