törésteszt

Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor

2021.03.08.

Kifejezetten a márka számára tervezett és kifejlesztett első modellsorozatként a CUPRA Formentor ötcsillagos biztonsági minősítésben részesült az Euro NCAP tesztszervezet részéről.

Első alkalommal vett részt CUPRA modell az Euro NCAP tesztjein, ami mérföldkőnek számít a CUPRA, mint önálló márka számára – különösen annak fényében, hogy minősítései tekintetében a szervezet az idén még szigorúbb követelményrendszert alkalmaz vizsgálati irányelveiben.

„A CUPRA óriási lépéseket téve növekszik immár önálló márkaként, s most az Euro NCAP első alkalommal teljesített biztonsági tesztjei jelentik a következő lépcsőt fejlődésében” – emelte ki Dr. Werner Tietz, a CUPRA és a SEAT kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke. „Mérföldkőről van szó, amely komoly kihívás is egyben, mivel jelentősen megváltozott a biztonsági szervezet teszteljárása – ám a CUPRA Formentort úgy tervezték, hogy felnőjön a feladathoz.”

A CUPRA Formentor átdolgozott tesztek sorával szembesült, beleértve a mobil akadállyal végzett, új, mozgó frontális ütközési tesztet is. Az új eljárás a deformálódó akadállyal végzett, részleges átfedéses korábbi tesztet váltotta fel, nagyban elősegítve a bennülők védelmének, valamint a jármű eleje ütközéskori reakcióinak kiértékelését.

Az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjeit is továbbfejlesztette, egyebek mellett az ütközésoldali (near-side) teszt akadálysebességének és -tömegének módosításával szigorítva a vizsgálatot. Mindemellett az ütközéssel ellentétes oldali (far-side) védelem minősítésének bevezetése a vezető és az első utas teste közötti kölcsönhatás kiértékelését segíti, még nehezebbé téve a legjobb, azaz ötcsillagos minősítés megszerzését.

A biztonsági szervezet azonban nem csupán passzív biztonságot vizsgáló töréstesztjei követelményeit szigorította, hanem a vezetői segédrendszerekre és az ütközésmegelőzési technikákra is nagyobb hangsúlyt fektet. A Biztonsági segédrendszerek minősítése (Safety Assist Assessment) a Vezető-állapotfelügyelő rendszerek (Driver Status Monitoring Systems) vonatkozásában összpontosít olyan területekre, mint a vezető fáradtsága és figyelmének elvonása. Mindeközben új eljárásokat vezettek be az Automatikus vészfékrendszerek (Autonomous Emergency Braking; AEB) tesztelésére, például a tolatásos balesetek és az útkereszteződésbeli bekanyarodási manőverek során.

Integrált biztonság

Biztonsági és kényelmi technikák egész sora avatja a CUPRA Formentor modelleket még biztonságosabbá a mindennapok során, illetve segítette őket az Euro NCAP tesztek követelményeinek kielégítésében.

Olyan berendezései, mint például az Automatikus vészfékrendszer (Autonomous Emergency Braking; AEB), a Sávváltás*- és kitolatás-asszisztens* (Side and Exit Assist), a Közlekedési táblák felismerő funkciója* (Traffic Sign Recognition), a Közlekedési torlódás asszisztens* (Traffic Jam Assist), a Világítás-asszisztens* (Light Assist) és a Proaktív-aszisztens* (Pre-Crash Assist), együttesen alkotnak „védőburkot” a jármű és utasai körül.

Mindezeken túl akár hét légzsákkal – köztük egy széria első központi légzsákkal –, a jármű- , gyalogos- és kerékpáros-észleléssel működő Front Assist rendszerrel, a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztenssel (Emergency Steering Assist) és az Útkereszteződés-asszisztenssel (Junction Assist), valamint a Sávtartás-asszisztenssel (Lane Assist) és a Vészhívás funkcióval (Emergency e-Call) a CUPRA Formentor a jelenleg rendelkezésre álló egyik legbiztonságosabb gépkocsi, még az Euro NCAP új teszteljárásai szerint is.

A járművek, gyalogosok és kerékpárosok észlelésén túl a Front Assist a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztens (Emergency Steering Assist) és az Útkereszteződés-asszisztens (Junction Assist) technikáit is magában foglalja. A Front Assist beavatkozásakor – a vezető az akadály kikerülésére tett első kormánymozdulatát követően – a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztens célzott kormányzási és fékezési beavatkozásokkal segíti megtalálni az optimális kikerülési pályaívet.

Mércéül szolgál a CUPRA Formentor

A CUPRA Formentor minden területen magas pontszámot ért el: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 93 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 88 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevői (Vulnerable Road User) 68 százalék, valamint Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 80 százalék.

A CUPRA Formentor a márka első modellje, amely részt vett az Euro NCAP biztonsági tesztjein. A szervezet kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, amelyet tavalyi módosításai immár a legszigorúbb és legszéleskörűbb programmá avattak.

* Extrafelszerelés

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....