Range Rover
A Range Rover Sport SVR – az első Land Rover, amely a nagyteljesítményű SVR jelzést viseli – álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 260 km/óra.
Az SVR 5,0 literes, kompresszoros V8-as motorja 550 lóerő teljesítményt és 680 Nm forgatónyomatékot ad le (az eddiginél 40 lóerővel és 56 Nm-rel többet), míg a fejlett, nyolcfokozatú ZF 8HP70 automatikus sebességváltót és az összkerékhajtási rendszert úgy optimalizálták, hogy a modell időjárási viszonyoktól függetlenül lélegzetelállító menetteljesítményekre legyen képes.
Az első tesztek során a Land Rover legdinamikusabb szabadidőjárműve 8 perc 14 másodperc alatt tett meg egy kört a Nordschleifén, a legendás németországi Nürburgringen. Ez az egyik legjobb köridő, amelyet sorozatgyártású szabadidőjármű valaha futott itt.
Az új SVR modell maximálisan kiaknázza a Range Rover Sport könnyű, robusztus alumínium szerkezetében rejlő potenciált, ugyanakkor hiánytalanul megőrzi a Range Rovert világszerte híressé tevő kifinomultságot, fényűzést és terepalkalmasságot.
Két, a márkánál korábban nem alkalmazott újdonsággal lép fel a modell: az egyik az elektronikusan vezérelt, kétfázisú aktív kipufogórendszer, amely nagy fordulatszámon versenyhangulatú hangzást biztosít, anélkül, hogy alapjáraton csorbát szenvedne a hajtáslánc kifinomultsága. Szintén újdonság az egyedi, 22 colos könnyűfém keréktárcsa, amelyen nagy menetteljesítményekre optimalizált, 295/40 R22 méretű Continental SportContact abroncsok egészítik ki az élvezetes vezetésre hangolt futómű képességeit. Az alapfelszerelésként kínált, 21 colos könnyűfém keréktárcsák a rájuk szerelt, 275/45 R21 méretű, négyévszakos abroncsokkal utolérhetetlen terepalkalmasságot biztosítanak.