zöldautó

Öt év múlva már Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet

2014.11.28.

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két éve van arra, hogy felállítsa szakpolitikai keretét az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló új EU-s irányelv szerint.

Ennek megfelelően 2016. november 18-ig hatályba kell léptetniük az Európai Unió által meghatározott céljait szem előtt tartó törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket. Az irányelv megfelelő keretet biztosít a Jedlik Ányos terv legfontosabb lépései és legfőbb elemei számára, ennek köszönhetően pedig 2020-ra Magyarország is meghatározó szerepet tölthet be az EU kiépülő infrastruktúrájában – közölte a Magyar Elektromobilitás Szövetség.

Az Európai Unió célkitűzése szerint 2020-ra a megújuló energiaforrásokból előállított energia részarányának 10 százalékot kell elérnie a közlekedési ágazatban. Ezt a célt szolgálja a 2014. november 17-én hatályba lépő uniós irányelv, amely minden egyes tagállama számára meghatározza az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítését. Az egyes országok az Európai Uniónak megküldött nemzeti szakpolitikai kereteik révén biztosítják, hogy 2020. december 31-ig elérik az általuk becsült és vállalt töltőállomások kiépítését. Az irányelv szerint tíz autónként legalább egy töltőállomást célszerű alapul venni, az autók típusának, a töltési technológiának és a rendelkezésre álló magán-töltőállomások függvényében is.

„Az irányelvnek köszönhetően meghatározhatók az első és legfontosabb lépések. A hosszú távú célok elérése érdekében értékelni kell az elektromosautó-piac jelenlegi helyzetét, meg kell határozni az elérhető lehetőségeket és az elérni kívánt célokat, illetve szükséges egy olyan jogi környezet megteremtése is, amely a töltőállomások problémamentes kiépítését segíti elő. Erre az Európai Unió két évet adott a tagállamoknak, amely meglátásunk szerint probléma nélkül teljesíthető. A Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönzők megvalósulása esetén 2020-ra reálisan 30.000 elektromos gépjárművet és 7.000 publikus töltőpont kiépítését tartjuk reálisnak, amellyel jelentős szerepet tudunk vállalni a nemzetközi infrastruktúrában” – mondta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség alelnöke.

Tekintettel a jogszabályok által meghatározott feladatokra, a szövetség egy szakmai kerekasztal fórum összehívásán dolgozik, amelynek célja az ország előtt álló, az elektromobilitással kapcsolatos legfontosabb irányok kijelölése lesz – tette hozzá Stekl László, a szövetség elnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....