fényszóró
Kerek fényszórókkal indult minden, majd jöttek a szögletesek, a bukólámpák, és még hosszasan sorolhatnánk, hogy mennyiféle megoldás létezett már az autó orra előtti rész kivilágítására. Alapvetően nehéz ma már olyat alkotni, amiről beszél a közönség, az osztott fényszórók mégis mindig ilyenek. Elég csak a Nissan Juke-ra gondolni, ami meglehetősen új módszert alkalmazott a fényszórók elhelyezésére, és ennek megfelelően meglepően nagy feltűnést keltett a leleplezése. Hiába mutatkozott be jóval később a Hyundai Kona, újszerű lámpa megoldásaival ugyanúgy ki tudott tűnni, ugyanabban a szegmensben, mint a Juke, csupán néhány év eltéréssel.
Aztán vannak olyan tömegmodellek, amilyenekből minden sarkon találni egyet, éppen ezért lesz beszédtéma, ha módosítják őket. Ilyen történet volt a Skoda Octavia harmadik generációjának faceliftje, ami osztott fényszóróival osztotta meg a közönséget. Azonban úgy tűnik, hogy a Skoda új dizájnvonala után sem állt meg a trend, és a többrészes fényszórók továbbra is hódítanak, most éppen a prémium szegmensben. Például a BMW legnagyobb modelljei, az X7, valamint az új 7-es és i7-es szériák is óriási osztott fényszórókat kapnak, amiknek szépsége megkérdőjelezhető, de mindenképp nagy feltűnést keltőek, de az új Audi koncepciók is kivétel nélkül dupla orrlámpával érkeznek mostanában.
Hogy miért lett éppen most trend az osztott fényszóró? Nos, leginkább azért, mert igazából nem két fényszóróról beszélünk, hanem egy főlámpáról, és egy nappali menetfényről, amik ma már annyira fejlettek lettek, hogy érdemesebb őket ketté szedni az optimális teljesítményük eléréséhez. Hiszen ezekbe a lámpatestekbe már olyan funkciókat is beszerelnek, mint a kanyarkövetés, a ködlámpa, az automata távolsági fényszóró kapcsolás, és még hosszasan sorolhatnánk. Azonban a fényszórók, természetesen a hűtőrács és a lökhárító kialakítása mellett, továbbra is egy autó legfontosabb védjegyei. Mindig a lámpák alapján fogjuk először meghatározni egy autó karakterét.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!