fényszóró

Osztott fényszóró az új trend?

2022.05.27.

No, persze nem újdonság, hogy osztott fényszórókkal próbálkoznak kitűnni a tömegből a gyártók, de most, mintha a megszokottnál is jobban elszabadultak volna a modellek.

Kerek fényszórókkal indult minden, majd jöttek a szögletesek, a bukólámpák, és még hosszasan sorolhatnánk, hogy mennyiféle megoldás létezett már az autó orra előtti rész kivilágítására. Alapvetően nehéz ma már olyat alkotni, amiről beszél a közönség, az osztott fényszórók mégis mindig ilyenek. Elég csak a Nissan Juke-ra gondolni, ami meglehetősen új módszert alkalmazott a fényszórók elhelyezésére, és ennek megfelelően meglepően nagy feltűnést keltett a leleplezése. Hiába mutatkozott be jóval később a Hyundai Kona, újszerű lámpa megoldásaival ugyanúgy ki tudott tűnni, ugyanabban a szegmensben, mint a Juke, csupán néhány év eltéréssel.

Aztán vannak olyan tömegmodellek, amilyenekből minden sarkon találni egyet, éppen ezért lesz beszédtéma, ha módosítják őket. Ilyen történet volt a Skoda Octavia harmadik generációjának faceliftje, ami osztott fényszóróival osztotta meg a közönséget. Azonban úgy tűnik, hogy a Skoda új dizájnvonala után sem állt meg a trend, és a többrészes fényszórók továbbra is hódítanak, most éppen a prémium szegmensben. Például a BMW legnagyobb modelljei, az X7, valamint az új 7-es és i7-es szériák is óriási osztott fényszórókat kapnak, amiknek szépsége megkérdőjelezhető, de mindenképp nagy feltűnést keltőek, de az új Audi koncepciók is kivétel nélkül dupla orrlámpával érkeznek mostanában.

Hogy miért lett éppen most trend az osztott fényszóró? Nos, leginkább azért, mert igazából nem két fényszóróról beszélünk, hanem egy főlámpáról, és egy nappali menetfényről, amik ma már annyira fejlettek lettek, hogy érdemesebb őket ketté szedni az optimális teljesítményük eléréséhez. Hiszen ezekbe a lámpatestekbe már olyan funkciókat is beszerelnek, mint a kanyarkövetés, a ködlámpa, az automata távolsági fényszóró kapcsolás, és még hosszasan sorolhatnánk. Azonban a fényszórók, természetesen a hűtőrács és a lökhárító kialakítása mellett, továbbra is egy autó legfontosabb védjegyei. Mindig a lámpák alapján fogjuk először meghatározni egy autó karakterét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.28
A nehézkes csöves vevőtől a multimédiás információs központig: az autórádió 100 év alatt újra és....
2022.06.28
Nyolc szakág 29 versenyzőjének támogatja első lépésben a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld-....
2022.06.28
Ulli Sima (SPÖ) városi tanácsnok szerint májusban több mint 1,1 millió kerékpárost regisztráltak a....
2022.06.28
A Volkswagen vezérigazgatója felkészültnek tartja az autógyártó konszernt az átállásra a belsőégésű....
2022.06.28
A Magyar Közút kamerája rögzítette a német sofőr hajmeresztő balesetét. ..
2022.06.28
Szirmabesenyő térségében állítottak meg a közlekedési járőrök egy gyorshajtót, aki ittasan ült a....
2022.06.28
Budapesten már május első felétől drágult a taxis tarifa, ezt a többi városban sem úszták meg az....
2022.06.28
Egy Audi A3 vezetője az „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla ellenére úgy hajtott be az....
2022.06.28
A külsőhöz csak finoman nyúltak hozzá, de megjelent egy új, 360 lóerős hibrid csúcsmodell a....
2022.06.28
A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a....