Skoda Octavia
A Skoda Octavia sportváltozatából, az RS-ből három generáció alatt 165 ezer példány készült, ebből 58 ezret tesz ki a 2013 óta kapható harmadik nemzedék. Eddig még soha nem lehetett összkerékhajtást rendelni a típushoz, de mostantól ez megváltozik. Kizárólag a dízelmotoros, duplakuplungos automatizált váltóval szerelt változathoz érhető el az új extra, ami a Skoda szerint nem csak a kocsi vezetési élményét teszi élvezetesebbé, de az aktív biztonságot is növeli.
A 184 lóerős motor az összkerékhajtás nyújtotta jobb tapadás miatt jobb gyorsítási eredményre képes: 0-100 km/h-ra 8,2 helyett 7,6 másodperc alatt gyorsul fel a kocsi, viszont a 230 km/h-s végsebesség 228 km/h-ra mérséklődött. Nem változott az átlagfogyasztás nem változott, továbbra is 4,9 liter a hivatalos európai mérési ciklus (NEDC) szerint. A kétliteres dízelmotor 380 Nm-es nyomatéka már 1250-es fordulatszámtól rendelkezésre áll egészen 3250-ig.
Az ötödik generációs Haldex-kuplungos összkerékhajtás alaphelyzetben csak az első kerekekre juttat a nyomatékból, de szükség esetén, például erős gyorsításkor egyenesben vagy szűk kanyarból kifelé menet a másodperc tört része alatt a hátsó tengelyt is bevonja a hajtásba. A 4x4-es Octavia RS kívülről nem különbözik a fronthajtású verzióktól, és a felszereltsége is egyezik: széria az XDS elektronikus differenciálzár, a progresszív kormányzás, a sportos hangolású futómű és a látványos optikai csomag az egyedi fényezésekkel.