Oroszország
Tatyjána Lukovetszkaja, a Rolf vezetője 10 százalékos eladáscsökkenéssel számol, szerinte 1,3 millió új autó talál gazdát idén, ami kevesebb mint a fele a 2012. évi mintegy 3 milliónak. Miután csaknem egy évtizeden át évi bő tíz százalékkal nőtt az új autók eladása, az orosz autógyártó ipar az egyik legnagyobb vesztese lett a gazdasági válságnak, amit a legfőbb bevételi forrás, a kőolaj árzuhanása okozott, továbbá a Moszkva ellen életbe léptetett nemzetközi szankciók idéztek elő.
Tavaly a forgalomba helyezett új autók száma 36 százalékkal 1,6 millióra esett - a több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet adatai szerint. Az idei első három hónapban az új autók eladása 17 százalékkal zuhant, ugyanakkor a Rolf vezetőjéhez képest az AEB kevésbé borúlátó, szerinte idén csupán 4,7 százalékkal zsugorodik az új autók eladása.