közlekedésbiztonság

„Orosz-rulett” az utakon

2020.06.27.

Tisztában kell lennünk azzal, hogy a COVID-19 vírus nem törölte el a felelősségünket a szeretteinkkel szemben, akiket viszünk a gépjárművünkben, vagy a többi úthasználóval kapcsolatban, akik bíznak a gépjárművezetők kötelességtudatában, és nem utolsó sorban a KRESZ betartásában - olvasható az Autószerelők Országos Egyesületének és Szaktanácsadójának nyilatkozatában.

Jelentsük ki, hogy a vészhelyzet időszak alatt a gépjárművezetőknek nem lett röntgen szeme, nem lettek „sentinel”-ek, akik innentől kezdve a járműveik minden műszaki változását egyből észreveszik. Sokan gondolják azt, hogy a műszaki vizsgák időszakossága gazdasági alapokon lett megállapítva, és nélkülözött minden szakmai szempontot, így átlagban egy személygépkocsira vetítve 2 év, vagy 2 év+180 nap oly mindegy!? Ez egyrészt nem így van, másrészt a járművek életkora, futásteljesítménye, állapota – akár állásában is! – indokolja a szakemberek általi felügyeletet.

Előzzük meg a baleseteket. Fotóillusztráció: police.hu

A KRESZ egyértelműen fogalmaz, és ezt senki nem is írta/írja felül, mikor nem csak elvárja, hanem konzekvensen előírja - ha nyomatékosítani akarjuk, akkor megköveteli -, hogy a közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, amelynek műszaki-, biztonsági- és környezetvédelmi jellemzői megfelelnek a jogszabályban meghatározott feltételeknek. Tegyük a szívünkre a kezünket, és mondjuk ki, hogy senki se úgy indul reggel a járművével, hogy átnézi pl. a teljes alját, a futómű felfüggesztéseket stb., tehát mindazon közlekedésbiztonsági elemeket, melyek meghibásodása felülír mindenfajta 180 napos türelmi határidőt.

És csak egy mondat a felelősséggel kapcsolatban: folyamatosan változik az időjárás akár az évszakokon belül, akár azok között, így tudatos, szakszerű időszakos műszaki felülvizsgálat hiányában a bevállalt kockázat tényleg vetekszik a címben szereplő „orosz-rulett”-el.

Tehát ennek tudatában induljanak útnak, és mellőzzék az elmaradt időszakos vizsgákat! - olvasható a közleményben.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....