Opel

Opel Adam Rocks S: csak keményen, kislány!

2017.07.01.

Vad és nehezen zabolázható, látványos és szerethető minit dobott piacra Adam Rocks S néven az Opel. Vászontetője hátra csúsztatható élénk motorja végletekig hajszolható.

Mindaddig nem tűnt nőiesnek az Adam S, amíg nem láttam egy középkorú hölgyet vadulni vele a Hungárián. Ugyanannyi lóerő volt az én kocsimban is, de férfiasan bevallom, esélyem nem volt lépést tartani vele. Az Opel Adam Rocks S csak úgy tesz, mintha macsó kis gép lenne, de valójában a nők játékszere. Ha már elkaptam a szarvát, rendesen meg is lovagoltam.

Hogy néz ki?

A vagány és karizmatikus mini autó a nyitott autózás élvezetét ötvözi a kalandkereső természettel. A mindössze 3,74 méteres autó különlegessége (fura sárga színe mellett) az elektromosan hátra tolható vászon teteje, de egyediségét körbefutó, markáns karosszéria-burkolatai és az alap Adamhoz képest 5 milliméterrel megemelt (az Adam S 10 milliméterrel ültetett, a Rocks felszereltség 15 milliméterrel megemelt) futóműve is hangsúlyozza. Extrém felniken gurul, vörös féknyergek lassítják, kétszínű karosszériáját légterelők teszik izgalmassá, sportos mivoltát pedig hátsó szárny hangsúlyozza. A belsőt sárga cérnával varrott sportkormány, narancs műanyagbetétek, karbonszálas elemek és alumínium pedálok dobják fel. A Recaro sportülések jól tartanak, nagyon OPC-szerű az egész kocsi.

Széria a LED-es nappali menetfény és a diódás hátsó lámpa. Ezüstös első-hátsó alvázvédő-lemez és markáns, krómozott kipufogóvég teszi teljessé a képet. Széria vászon-harmonikatetője pillanat alatt varázsolja (félig) kabrióvá: a mennyezet első részén található gomb megnyomására öt másodperc alatt hátra siklik a ruha. A művelet nem érinti a 170 literes csomagtartó térfogatát (lehajtott ülésekkel 663 literes, egy hokitáskát benyel). Még jó, így is alig fér el benne valami.

A tető három rétege, amelyek közül a középső neoprénből készül, optimális zajszigetelő, időjárásálló és nagyon hosszú élettartamú. Az Adam Rocks vásárlója háromféle szín, a fekete, s sötétbarna és a világosbarna közül választhat, amelyek kombinálhatók a fém tetőrész lehetséges színeivel.

Nem hiányozhat az Adam Rocks felszereléséből az Opel MyLink érintőképernyős rendszere sem, a modern kapcsolódási lehetőségekkel és alkalmazásokkal. Kompatibilis a legújabb Android- és Apple iOS-készülékekkel, a telefonálást és az audiostreaminget USB és Bluetooth szolgálja, a kép- és hangminőségről nagyfelbontású, héthüvelykes, színes érintőképernyő és hét hangszóró gondoskodik.

Hogy megy?

Az egynégyes, stopstartos, 150 lóerős asperni motor rendesen megmozgatja a vesénket. A hatfokozatú - rövid áttételezésű - kézi váltóval kilencvennél 2200-at forog percenként a főtengely, száznál 2500-at, 110-nél 2900-at, 120-nál 3000-et, 130-nál 3250-et, 160-nál négyezret, 170-nél 4500-at. Parádésan gyorsul, visszafogott de szép hangon morog. A fékezés nem annyira agresszív, erős irányváltásra megemelkedik az ívkülső hátsó kerék. Nagy tempónál azt hinnénk, hogy ilyenkor eldobja magát a kocsi, de nem, kiváló futóműve három kerékkel is az aszfalton tartja.

Az 1,1 tonnás mini gyorsulása nem hátborzongató, 8,5 másodperc alatt jut el el álló helyzetből száz kilométer/órás tempóra. Végsebességét (210 kilométer/óra) nem próbáltuk ki, 180-nál nagyobb tempóval nem haladtunk. Autópályán sem ijed meg, szépen tartja a ritmust az izmosabb ágyúkkal. Legnagyobb nyomatéka 220 Nm (2750-4500-as percenként fordulaton). A közel 600 kilométeres teszt során 6,6 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.

Milyen vezetni?

Városi használatra kiváló kisautó. A sima Adamhoz képest sok alkatrészét módosították, például a csillapítókat, a rugókat, a hátsó felfüggesztést és a direktebb kormányt. Fordulókörének sugara 4,9 méter. Futóműve (elöl McPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros) ráz, rossz úton kényelmetlen. A keménysége, valamint a széles gumik és a rövid tengelytáv büntetnek ugyan, de a sportos autózást vidáman támogatják, akár végletes utcai harcokba bocsátkozhatunk. Jól uralható, kiélezett helyzetben is stabil, profi sofőrök és élvezhetik adottságait. Izgalmas benne minden perc. És nagyon zajos, hangszigetelés alig van és a műanyagbetétek is előszeretettel nyikorognak. Nyitott tetőnél már a 100 kilométer/óra is kínszenvedés.

Az Adamban keverednek a nemi szerepek, fiú nevet kapott egy női autó, de ez a kérdés többet nem merül fel, ha egyszer rálépünk a gázra. De csak óvatosan! Az első utam majdnem hirtelen ért véget, még egy kilométert sem hajszoltam, amikor egy zöldről sárgára váltó jelzésenerőszakkal át akartam slisszolni. Közel volt a korlát, aztán mindkét korlát, a piruettemet nagy tömeg figyelte, a tapsot csak azért nem hallottam, mert miután megfogtam a kocsit és kigyorsítottam, az Adam ismét megcsúszott, de nagyon. Torkomban a gyomrommal később félreálltam, hogy ellenőrizzem, nem a nyári gumik okozták-e a galibát. De nem, a kocsin 17 hüvelykes, teljesen új Continental téli papucsok lapultak. Be kellett látnom, hogy túl sok volt a 70 kanyarban, 3 fokban, lefagyott felüljárón. Az eset után nagyobb tisztelettel viseltettem az apróság iránt, és annak ellenére, hogy meg akart ölni (vagy én őt), igen megkedveltem. Kipufogója dörmöghetne hangosabban is.

Mennyibe kerül?

A Opel Adam S a leggyorsabb mini autó, ami Magyarországon kapható, a Rocks változata pedig a leggyorsabb mini kabrió. A Rocks kivitel felára 590 ezer forint az S-hez képest. Drága és stílusos. Az érte elkért 5,59 millió (felextrázva 7 millió) túlzásnak tűnhet, de aki meglátja és megszereti, az menthetetlen.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....
2024.05.07
Az elmúlt években a globális ellátási láncokra soha nem látott nyomás nehezedett a világgazdaság....
2024.05.07
A baleset a Balaton felé vezető oldalon, Szabadbattyánnál akadályozza a forgalmat - máshol is....