Önvezető autók
„Nem az a kérdés, hogy lesz-e automatizált vezetés, hanem hogy mikor és hol bontakozik ki” – mondta Dr. Alexander Heintzel a német szaklap főszerkesztője a nemzetközi wiesbadeni konferencián. A tavalyi rendezvény a 3-as szintű automatizáltsági fokra volt kihegyezve, míg az idei immáron az ötödik alkalommal került megrendezésre a Continental és az Etas közreműködésével, és témája a 4-es és 5-ös szintű rendszerek voltak; valamint egy érdekes jövőkép, hogy mi történne akkor, hogyha már 2025-től bevezetnék ezeket a megoldásokat.
A vezető nélküli technológia elsősorban a nagy volumenű (főleg kínai) teherszállító és fuvarozó ágazatban kifizetődő és használható könnyebben. Ezt követően később szűkebb környezetre is optimalizálható. A szektorban 2020 első felében jelenthetnek meg a 4-es szintű vezetéstámogató és önvezető funkcióval ellátott rendszerek.
Mivel a kínaiak nagyon nyitottak az új megoldásokra és technológiákra, több száz kifejezetten önvezető és megosztó funkciókra építő város van a kontinensen, amelyek komplett szolgáltatásként tekintenek a mobilitásra. Éppen ezért a Continental tovább bővíti fejlesztési kapacitásait Kínában, ahol az önvezető technológia fejlődése nagy hatással lesz egyéb mobilitási megoldásokra is.