autóút
A mintegy 34 kilométer hosszúságú szakasz a pénzügyi kifizetést tekintve 84 százalékos készültségben van - mondta. Hozzáfűzte: Csorna és Beled között befejeződött az aszfaltozás, már csak a vadvédő kerítések felállítása, szalagkorlát építése, a forgalomtechnikai táblák kihelyezése, és növénytelepítés van hátra. Beled és Hegyfalu között a kötőrétegig elkészült az aszfalt, jelenleg a kopóréteg építésénél tartanak, amelyet meleg aszfaltozással és hengereléssel végeznek.
Fotó: Krizsán Csaba/MTI
A NIF Zrt.-nek az esemény után kiadott közleménye szerint a kivitelezést a Közgép Zrt. és a Strabag Zrt. által alkotott konzorcium végzi, nettó 65,9 milliárd forintért. A beruházás 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrásból valósul meg. Puskás Tivadar (Fidesz-KDNP), Szombathely polgármestere az építkezés helyszínén tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: az autóút megépülésével Szombathelyről bő két óra alatt elérhetővé válik Budapest, a régióban lévő vasi települések pedig bekapcsolódnak egy jó minőségű nemzetközi úthálózatba.
Puskás Tivadar, Szombathely polgármestere (b2), Hende Csaba, a térség fideszes országgyűlési képviselője (b3) és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója (j) egy térképet néz az épülő M86 autóút Hegyfalu és Csorna közötti szakaszán tartott sajtóbejáráson Répcelak határában
Hende Csaba képviselő (Fidesz) kiemelte, hogy a Szombathely és Csorna között fekvő települések számára komoly életminőség javulást hozhat, hogy a kamionoknak a jövőben kötelezően az autóutat kell majd igénybe venniük, így a régi 86-os út melletti települések mentesülnek az átmenő forgalomtól.
Forrás: MTI