Burgenland
Úgy tűnik, hogy már csak kevesen érdeklődnek a gépjárművezető-oktató szakma iránt. Ez derült ki azon a tájékoztató estén, amelyet a nagymúltú Gaal autósiskola szervezett az új gépjárművezető-oktatók toborzása céljából Nagymartonban/Mattersburg. Johann Gaal, az autósiskola üzemeltetője elmondta, hogy a 30 jelentkezőből csak 20-an jöttek el, és közülük végül csak ketten jelentkeztek oktatónak. Gaal szerint sokakat elriasztott a képzés időtartama és a körülbelül 4000 eurós tandíj.
Az osztrák portál cikke. Képernyőfotó
Karl Karner, a burgenlandi autósiskolák elnöke azonban reméli, hogy a képzési program reformja némi változást hoz. Karner szerint ez a reform lehetővé teszi, hogy az autósiskolai oktatók a képzésük alatt segédvezető-oktatóként dolgozzanak. Egyes autósiskolák azonban attól tartanak, hogy a gépjárművezető-oktatóhiány problémája nem csak a képzés költségeinek köszönhető, hanem annak, hogy a mai fiatalok már egyre kevésbé hajlandóak megszerezni a jogosítványt.
Marcus Martschitsch számára, aki Felsőrben/Oberwart vezet egy autósiskolát, nem az a probléma, hogy a fiatalokat nem érdekli a gépjárművezető-oktatói munka. „A problémám az, hogy abból a kevés emberből, aki jelentkezik, csak nagyon kevesen maradnak a szakmában úgy, hogy még szeretik is azt" – mondja Martschitsch. Míg a kollektíva szerint a kezdő fizetés nettó 2000 euró körül van, addig a burgenlandi autósiskolák tapasztalt gépjárművezető-oktatói akár nettó 3000 eurót is kereshetnek.