WRC
Elképesztően szoros küzdelmet hozott a Monza-rali második napja is, az élen álló két toyotás ötször váltotta egymást a hat gyorsasági szakasz során az összetett állás élén Szombat estére egy hajszálnyival Ogier került előnybe, köszönhetően annak, hogy az utolsó gyorsaságit megnyerte a Monza versenypályán.
Pedig Ogier-nek nem is kellene annyira igyekeznie, mivel egy harmadik helyezés is elég neki, hogy bebiztosítsa nyolcadik világbajnoki címét, de minden bizonnyal szeretne győzelemmel elbúcsúzni a világbajnokságtól (jövőre már csak pár versenyen fog indulni), és hűséges navigátorát, a véglegesen visszavonuló Julien Ingrassiát is szeretné szépen elbúcsúztatni. Esetleges győzelme már az 54. lenne a karrierje során, aminél csak honfitársa, a jövőre Forddal visszatérő Sébastien Loeb szerezett többet karrierje során (79-et).
„Elképesztően közel voltunk egymáshoz Elfynnel, sokszor váltottuk egymást az élen. Ez minden bizonnyal izgalma a szurkolóknak is. Délelőtt jól mentünk, ezek voltak az utolsó klasszikus gyorsasági szakaszok a versenyautók ezen generációjával, igazán élveztem a vezetést. Délután a versenypályán kialakított gyorsaságikon óvatosságra törekedtem, ezért vesztettem egy kis időt, de az utolsó szakaszt hiba nélkül sikerült teljesíteni, és a gumiválasztásnak köszönhetően a murvás részeken is javult a tapadásunk. Holnap a világbajnoki címre, és nem a verseny megnyerésére kell koncentrálnom, persze ha győzni is sikerülne az lenne a hab a tortán” – nyilatkozta Ogier.
Thierry Neuville úgy kezdte meg szombati napot, hogy megpróbál felzárkózni az élen álló két Toyotához. Az első gyorsaságit, a San Fermót meg is nyerte az olasz Alpokban, azonban a másodikon a rajt után, a hideg gumikon nekicsúszott a szalagkorlátnak, és lebontotta a Hyundai i20 WRC jobb első részét, sérült a lökhárító és a légterelő-csomag is. Közel fél percet vesztett, de becsületére legyen mondva, hogy utána a sérült autóval is közel tartani tudta a leggyorsabbak tempóját.
Neuville hibáját kihasználva csapattársa, Dani Sordo ugrott fel az utolsó dobogós helyre, és magabiztosan őrizte azt a nap végéig, 19,2 másodperccel megelőzve Neuville-t. Oliver Solberg remekül autózott, őrzi az ötödik helyet a váltócsere után már jól működő félgyári Hyundai-jal. Igaz, a nap végére teljesen elkoptatta az abroncsait, ezért az utolsó szakaszon már jobban csúszkált alatta az autó, mint ahogy ideális lett volna – a monzai lelátókon nagy számban megjelent nézők legnagyobb örömére.
A hatodik helyen Kacuta Takamoto áll, aki jól ment a hegyi pályákon, a versenypályán azonban több kisebb hibát is elkövetett, a hátránya 17,6 másodperc Solberg mögött. A japán mögött a Hyundai WRC-vel az első versenyét teljesítő Teemu Suninen áll a hatodik helyen, megelőzve ex-fordos csapattársát, Gus Greensmith-t, aki fékproblémákkal küzdött, és maradt hetedik.
A Toyota fiatal sztárja, az idén két győzelmet szerző Kalle Rovanperä ezúttal sokkal lassabban és óvatosabban vezetett a szokásosnál, a csapata ugyanis ezt kérte tőle, hogy biztosan megszerezzék a gyártói vb-címet az utóbbi két ében bajnok Hyundai elől akkor is, ha az élen Ogier-vel és Evanssel történne valami.
Vasárnap már csak Monzában lesznek gyorsaságik, a három gyorsasági össztávja nem éri el a 40 km-t sem. Az utolsó szakaszon, a Power Stage-en szokás szerint bónusz pontokat is lehet majd gyűjteni, és utána már a világbajnok személye is ki fog derülni.
Monza-rali, az állás szombat este:
1 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) 2h13m27.2s
2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +0.5s
3 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) +27.4s
4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +46.6s
5 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m21.2s
6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota Yaris WRC) +1m38.8s
7 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m17.1s
8 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Fiesta WRC) +2m24.8s
9 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +3m39.1s
10 Andrea Crugnola/Pietro Ometto (Hyundai i20 N Rally2) +8m07.1s