WRC
Sébastien Ogier a mostani Monte-győzelmével beállította honfitársa, Sébastien Loeb rekordját, aki szintén nyolc győzelemnél tart ezen a versenyen. Ogier szombaton szerezte vissza a vezetést, azután az előnyét fokozatosan növelte csapattársa, Elfyn Evans előtt, végül 32,6 másodperccel győzött. Még az utolsó szakaszt, a Power Stage-et is megnyerte, így a 25 pontja mellé további 5-öt gyűjtött. Még édesebbé teszi a győzelmét, hogy ezzel az 50. sikerét érte el a világbajnokságon, továbbá az a tény is, hogy a verseny központja ezúttal a szülővárosa, Gap volt.
A hétszeres világbajnok több nehézséggel küszködött a versenyen, csütörtökön a Toyota Yaris WRC fékproblémái hátráltatták, szombaton pedig egy defekt és egy megpördülés miatt fél percet vesztett. De ismét bebizonyosodott, hogy ő a változó körülmények mestere, ugyanis száraz, nedves, jeges és havas szakaszokon is gyors tudott lenni. Jari-Matti Latvala csapatfőnöki karrierje is meseszerűen indult a Toyota kettős győzelmével.
„Tökéletesen kezdtük a szezont. Gyerekkoromban a versenyt nézve álmodtam arról, hogy egyszer raliversenyző leszek. Nem gondoltam volna, hogy nyolcszor meg tudom majd nyerni a Monte-Carlo-ralit. Ha csak egy rekordot tarthatnék meg, ez lenne az. Rengeteget jelent nekem, ezért voltam annyira meghatódva a dobogón állva, még a könnyeim is kis híján kicsordultak. A Yaris WRC fantasztikus volt egész hétvégén, remek érzés volt vezetni. Szerintem jó döntés hoztam, amikor elhatároztam, hogy maradok még egy évig. Vasárnap reggel hihetetlen volt az első szakasz: rengetegszer változtak a tapadási viszonyok, nem lehetett kitalálni, hogy mi lesz a következő kanyarban, még fekete jég is előfordult. A jégkémeink két órával azelőtt jártak itt, de akkor még semmi ilyet nem tapasztaltak, ezért meglepő volt ezzel szembesülni. Sosem könnyű beosztani az előnyt az élen haladva, de ezen a versenyen különösen nehéz, szerencsére nekünk viszont sikerült. Jari-Matti – örülök, hogy győzelemmel üdvözölhetlek csapatfőnökként” – nyilatkozta a célban a boldog győztes.
Elfyn Evans hiba nélkül teljesítette a versenyt, de nyers tempóban ezúttal nem volt válasza Ogier sebességére, többször érezte úgy utólag, hogy talán túl óvatosan hajtott pár helyen, mert nem hiányzott belőle az ehhez szükséges magabiztosság.
A tavalyi győztes Thierry Neuville a legjobb Hyundai-pilótaként a harmadik helyen zárt. A belgának ez volt az első versenye új navigátorával, Martijn Wydaeghe-val, és néhányszor látszott, hogy még nem tökéletes köztük az összhang. Akkor vette át a harmadik helyet Kalle Rovanperä-tól, amikor a fiatal finn vasárnap reggel defektet kapott a Toyotával.
Dani Sordo az ötödik helyen hozta be a másik Hyundai-t, a pontjaira nagy szüksége volt a csapatának, mert Ott Tänak szombaton kiesett. Sordo mellett utoljára navigált Carlos del Barrio, a következő versenyén új navigátorral fog menni. Kacuta Takamoto karrierje legjobb eredményét érte el az összetett hatodik hellyel, a Toyota fiatal tehetsége sok tapasztalatot gyűjtött élete első Montéjén.
WRC2 kategóriát fölényesen nyerte Andreas Mikkelsen egy Skoda Fabia R5-össel, olyan gyors volt, hogy még a nagy WRC-vel indult Gus Greensmith-t is maga mögé utasította.
A világbajnokság második versenye a február 26-28. között rendezendő finnországi Actic-rali lesz, amely a hóhiánnyal küzdő svéd verseny helyét vette át.
Végeredmény, Monte-Carlo-rali:
1 |
RC1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Toyota Gazoo Racing WRT |
2h56m33.7s |
2 |
RC1 |
Elfyn Evans, S.Martin |
Toyota Gazoo Racing WRT |
32.6s |
3 |
RC1 |
Thierry Neuville, M.Wydaeghe |
Hyundai Shell Mobis WRT |
1m13.5s |
4 |
RC1 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Toyota Gazoo Racing WRT |
2m33.6s |
5 |
RC1 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
3m14.2s |
6 |
RC1 |
Takamoto Katsuta, D.Barritt |
Toyota Gazoo Racing WRT |
7m01.3s |
7 |
WRC2 |
Andreas Mikkelsen, O.Floene |
Toksport WRT |
7m23.6s |
8 |
RC1 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
8m21.1s |
9 |
WRC2 |
Adrien Fourmaux, R.Jamoul |
M-Sport Ford WRT |
9m15.8s |
10 |
WRC2 |
Eric Camilli, F-X.Buresi |
Sports & You |
10m36.0s |