Obendorfer Dávid
A Fiat 6oo az olasz gazdasági fellendülés egyik szimbóluma 1955 óta. Nyugodtan beszélhetünk a történelem első világautójáról, hiszen a torinói FIAT gyáron kívül Argentínában, Chilében, Uruguayban, Kolumbiában és Németországban is gyártották, valamint SEAT néven Spanyolországban és Zastavaként a volt Jugoszláviában is futott.
Még több kép a galériában
Obendorfer Dávid a 60. évfordulóra készült koncepcióval újraértelmezi Dante Giacosa legendás modelljét, azonban a fiatal dizájner terve több mint egy modern stílus-átirat vagy egy nosztalgikus visszaemlékezés: válasz arra a kérdésre, vajon hogy is nézne ki ma a 600-as? A jubileumi koncepció egy kompakt, 5 ajtós, B szegmens-beli autó, kicsit hosszabb mint 4 méter, 5 személyes és akad benne bőven hely a csomagok számára is.
A jellegzetes, hat részre osztott, krómozott hűtőrács, az ovális fényszórók, a különálló nappali menetfény a motorháztetőn és a kiugró hátsó kerekek egyértelműen a 600-as első szériájára utalnak: reménykedjünk abban, hogy a torinói formatervezőket megihletik a magyar származású dizájner tervei és a 2016-ra ígért Puntóra ragad valami ebből a koncepcióból, ha már az 500-as egyterűnél (L) és terepes verziójánál (X) is dominánsak a retró elemek.
6oo Abarth Concept - 1956 és 1970 között a legendás Fiat-Abarth tuningműhelyből különféle néven gördültek ki a 600-as változatai: Abarth 210A, Fiat-Abarth 750, 850 és 1000. A 600-as sok más neves modell alapjául is szolgált, mint például a Granturismo, Berlina, TC és TCR, melyek közül sok a híres Zagato alumínium karosszériával készült.
A sportváltozatok népszerűségét az is bizonyítja, hogy az ötvenes években Carlo Abarth, a műhely vezetője piacra dobott egy tuningkészletet, mellyel a kis autó rajongói akár a saját garázsukban is feltupírozhatták a 600-ast.
A Fiat 600 60th Anniversary Concept nagy teljesítményű Abarth verzióját éppen ezek az 50-es évekbeli sportautók ihlették.