Hyundai
A Volkswagen-konszern után a Hyundai-Kia is egyre jobban ostromolja a Toyotát, hogy átvegye a világ legnagyobb autógyártójának járó címet. Egyelőre a koreaiaknak még hiányzik egy kevés a dicsőséghez, de jó úton járnak, mivel bejelentették, hogy nagy valószínűséggel történetük során idén fognak először több mint nyolcmillió autót értékesíteni. A kedvező helyzet azért alakult ki, mert Brazíliában, Kínában, és Indiában a vártnál jobban alakult a koreai autók iránti kereslet, főleg a Tucson és a Santa Fe szabadidő-autók fogytak jól.
A Hyundai és a Kia közösen az év első 10 hónapjában 6,55 millió új autót értékesített, ami azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel év végére meg fogják haladni az eladások az egész évre előzőleg tervezett 7,86 millió darabot. Összehasonlításképp: a Volkswagen-konszern 2013-ben 9,73 millió autót adott el, ezzel szoros versenyben volt a második a 9,98 millió autót eladott Toyota mögött.
A remek értékesítési számok ellenére a Hyundai-Kia dolgát megnehezíti a koreai fizetőeszköz, a won erős árfolyama, miközben a japán vetélytársak annak örülnek, hogy a jen hét árfolyama éves mélypontra zuhant. A szeptember végén lezárult 12 hónapos periódus alatt a won 1,8 százalékot erősödött a dollárral szemben, ezzel a legnagyobb erősödést mutatta be a világ fő fizetőeszközei közül. Eközben a jen 10 százalékot gyengült a dollárhoz képest.