H-Moto team
A H-Moto Team MTI-hez eljuttatott szerdai közleménye szerint a 21 éves magyar motoros két csapattársával és a Maco Racing Team Yamaha típusú gépével nagy küzdelemben teljesítette az egynapos versenyt, amely Kovács pályafutása során már a harmadik 24 órás futam volt.
"Ismét bebizonyosodott, hogy ez a verseny sosem adja könnyen magát, de nem hagytuk magunkat, és valahogy elszenvedtünk a célig" - összegzett az idén minden európai EWC-viadalon rajthoz álló magyar motoros, akinek társaival együtt rosszul sikerült az időmérő, így csak a 24. pozícióból vághattak neki a futamnak.
"Abban bíztunk, hogy amilyen gyenge volt a főpróba, olyan jó lesz az előadás. Hajnali kettőig ment is minden, mint a karikacsapás, hiszen már kilencedikek voltunk, jó volt a tempónk, a legjobb ütemben cseréltünk kereket, de akkor beütött a krach" - nyilatkozta Kovács, aki épp pályán volt, amikor elfolyt a motorból az olaj. A boxban aztán megjavították a Yamahát, amellyel a francia Enzo Boulom visszaküzdötte magát az első 20-ba, de aztán bukott, eltörte a lapockáját és a versenymotor is jelentősen sérült.
"Ketten fejeztük be a versenyt, előbb 41, aztán 58 kört tettem meg, de az utolsó kört már váltóhibával kellett teljesítenem. Fantasztikus volt meglátni a kockás zászlót, azt hiszem, nagyon megdolgoztunk a szereplésünkért kapott nyolc vb-pontért" - mondta Kovács Bálint, aki a 24 óra alatt összesen 229 kört teljesített.
Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonosa, Kovács menedzsere szerint új kihívásoknak kellett megfelelniük az idei Le Mans-i futamon, legfőképp az extrém módon változó időjárási körülmények miatt.
"Életében először Bálint hozta célba a motort egy fantasztikus ünneplés közepette, és felemelő érzés volt látni, hogy ebben a közegben is hősöknek kijáró tisztelettel viszonyulnak a rajongók egy magyar versenyzőhöz" - jelentette ki, hozzátéve, hogy Kováccsal "egy lépésre" kerültek egy gyári csapattól.