autó eladás
Az Opel részesedése a kontinensen 14 éve folyamatosan csökkent, most ezt a kedvezőtlen trendet sikerült megfordítania a rüsselsheimi székhelyű gyártónak. A növekedésben az új kiskategóriás modellek bevezetése volt a kulcs, mivel az európai vásárlók mostanában az olcsóbb, kisebb fenntartású kocsikat keresik. Jelenleg a kis- és miniautók szegmense a teljes európai piac 25 százalékát teszi ki a JATO Dynamics szerint. Az Opel részesedése tovább nőhet, ha végre bemutatják a 2006 óta piacon lévő Corsa utódát, amire elvileg 2014 második felében kerülhet sor.
Az Opel piaci részesedése 2013-ban (a Vauxhall-lal együtt) 5,59 százalékról 5,61 százalékra, Németországban 6,9-ről 7 százalékra nőtt egy év alatt. Peter Christian Küspert, az Opel értékesítési igazgatóhelyettese szerint elsősorban az Adam miniautónak és a Mokka kis szabadidő-autónak köszönhető a kedvező változás, előbbiből 21 ezer, utóbbiból 20 ezer fogyott csak a német piacon.
„Tudjuk, hogy új generációs motorokra van szükségünk, ezek a következő három évben meg is fognak jelenni. Ezen kívül új modellekre is szükségünk van, tudjuk, mik kellenek, és már dolgozunk is rajtuk” – nyilatkozta Karl Thomas Neumann, az Opel-Vauxhall vezérigazgatója a brit Autocarnak. Neumann-nak komoly szerepe volt abban, hogy 2013 áprilisában az Opel 3,6 milliárd euró fejlesztési támogatást kapott anyavállalatától, a General Motorstól. 2016-ig ebből a pénzből 23 új modellt és 13 új motort fognak kifejleszteni. Az igazgató szerint az Opelnek mindenképpen bővítenie kell a szabadidő-autó (SUV) választékát, emellett a formatervezés és a korszerű infotainment rendszerek, kapcsolódási lehetőségek fejlesztésére is jobban kell koncentrálnia.