női autók

Női preferenciák az olasz autópiacon – meglepetésekkel

2022.04.19.

Az autók 43%-át már nők vásárolják Itáliában. A legnépszerűbb modellek számukra a szedánok - írja a római La Repubblica napilap internetes kiadása.

A női preferenciákat elemezte az olasz autópiacon az Unrae közvélemény-kutató intézet összehasonlítva a mostani állapotot a 2019-es és 2020-as adatokkal. Kíváncsiak voltak egyebek mellett arra, milyen típusokat, márkákat és autószíneket kedvelnek a gyengébb nem képvielői Olaszországban.

A tanulmány szerint egyre több nő vásárol autót. Inkább a szedánokat részesíti előnyben, nem pedig a férfiak körében legnépszerűbb crossovereket. A hölgyek többsége továbbra is a kicsi, benzines autókat kedveli.

2021-ben az újonnan regisztrált autók  43%-át hölgyek nevére jegyezték be. Arányuk 2005-ben még csak 37,6% volt.

Az elmúlt három évben tapasztalt csökkenés ellenére a szedánok továbbra is hódítanak a szebbik nem körében: 58,5% ezt preferálja a crossoverek előtt. Ezzel szemben férfiaknál a crossoverek vannak többségben a regisztrációk 45%-ával, szemben a szedánok 41,5%-ával, amely a második helyre csúszott vissza.

A tanulmány demográfiai aspektust is vizsgálta: a 30-45, illetve a 46-55 éves korosztály továbbra is a legaktívabb az autóvásárlásban a nők körében. Teljes részesedésük 26,4, illetve 27,4 százalékával, ami 2 százalékponttal magasabb 2019-hez képest.

Motorfronton a nők választása a piac trendjét tükrözi: egyértelműen csökkent a dízelmotorok (22-ről 11%-ra 2019-ről 2021-re) és a benzinesek aránya (57-ről 37%-ra), szemben a hibrid hajtásláncok exponenciális növekedésével, amely az elmúlt három évben 6-ról 32%-ra emelkedett. Ugyanebben az időszakban több mint nőtt 300%-kal nőtt a hölgyek által vásárolt elektromos autók aránya.

Visszatérve a női közönség által kedvelt formákra és funkciókra, a szedánok és crossoverek után terepjárók (a részvények 8,3%-a), kisteherautók és kombik (1,7 és 1,9%) találhatók, míg a nők mindössze 1%-a vezet sportautót.

Összességében elmondható, hogy a városi autók és a kisautók a nők által választott járművek közel 75%-át teszik ki (25,8% az A szegmensben és 50,2% a B szegmensben).

Az Unrae-tanulmány érdeklődött a női autóvásárlók kedvenc színei iránt is. Eszerint a szürke szilárdan kitart az élen (32,3%) áll a fehér előtt (24, 3%). Sorrendben ezek után jön a világoskék (13,2%), a fekete (12,2%), a piros (11,2%), a zöld (1,8%), a narancssárga (1,8%), az okker, a barna és a lila.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....